Audyty SEO stron internetowych – konieczność czy niepotrzebny wydatek? Sprawdź sam!

|

0
(0)

|

|

Audyty SEO stron internetowych — konieczność czy niepotrzebny wydatek? Sprawdź sam!

Audyty SEO stron internetowych to bardzo popularne usługi, które możemy wykupić w agencjach marketingowych, interaktywnych czy SEO. Dla wielu osób są one pewną zagadką i budzą wiele wątpliwości. Bardzo często są również uważane za zbędny wydatek i pomijane a także marginalizowane w procesie pozycjonowania. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje o audytach SEO stron internetowych, ich zalety i odpowiadamy na pytanie czy warto je wykonywać.

Czym są audyty SEO i jak przebiegają

Audyty SEO stron internetowych to usługa świadczona głównie przez agencje SEO. Polega na sprawdzeniu dostosowania strony internetowej do wyszukiwarki Google, a także dokładnym jej prześwietleniu. Celem audytów SEO jest utworzenie raportu, który będzie zawierał kompleksowe i obszerne informacje o aktualnym stanie naszej witryny. Mogą być wykonywane zarówno kompleksowo, jak i dotyczyć konkretnych elementów danej strony internetowej np. obszaru contentu czy doboru słów kluczowych.

Audyty SEO są procesem nieinwazyjnym, choć w większości przypadków będą wymagały dostępu do naszej strony internetowej. Czas trwania audytu przeważnie waha się od kilku do kilkunastu dni w zależności od działania agencji odlatującej a także zakresu prac. Efektem przeprowadzenia audytu jest wygenerowanie raportu, który będzie zawierał wykaz wykonanych badań diagnostycznych na stronie, aktualny stan naszego serwisu, a także rekomendacje odnośnie napraw i rozwoju witryny. Poszczególne agencje mogą przygotowywać raporty w nieco inny sposób, ale będą zawierały one właśnie takie grupy informacji.

Sam przebieg audytu polega głównie na zbieraniu publicznie dostępnych statystyk, informacji o stronie, a także pozyskiwaniu danych przez specjalne programy czy autorskie algorytmy wykorzystywane przez konkretne agencje. Specjaliści zatem zbadają stronę na wszystkie możliwe sposoby i stworzą jak najdokładniejszy raport. Następnie przedstawiają dane w czytelny i zrozumiały dla klienta sposób – często graficzny i opisowy.

Korzyści – dlaczego warto wykonywać audyty

Audyty przede wszystkim pozwalają określić aktualny stan naszej witryny pod kątem pozycjonowania. To pozwala wdrożyć odpowiednie działania pozycjonujące, a także wybierać trafne opcje optymalizacji. Dzięki temu będziemy mogli działać skutecznie, a także efektywnie wydając najmniej pieniędzy, uzyskując maksymalny efekt działań pozycjonujących. Wpłynie to na szybkość rozwoju witryny, efektywności wydawania budżetu reklamowego, jakościowe pozycjonowanie, a także stabilne rozwijanie się naszej witryny. To wszystko przełoży się na lepszy rozwój marki, a także większe zarobki poprzez pozyskiwanie większej ilości odbiorców z wyszukiwarki Google.

Audyty SEO to również efektywne zarządzanie naszą stroną internetową. Dzięki nim możemy wykonywać odpowiednie działania, wybierać najlepsze strategie pozycjonowania, a także efektywnie dostosowywać naszą witrynę do wyszukiwarki Google. Mając sporą ilość informacji, znacznie łatwiej jest nam prowadzić naszą witrynę internetową. Dzięki temu możemy uniknąć poważnych awarii i błędów a także maksymalnie wykorzystać potencjał naszej strony internetowej.

Audyty SEO wykonywane przez specjalistów w agencjach są również o wiele lepsze od audytów automatycznych, które możemy wykonywać za darmo na różnorodnych serwisach o takiej tematyce. Przeznaczenie pewnej sumy będzie zatem doskonałą inwestycją. Otrzymamy nieporównywalnie więcej profitów aniżeli przy audytach automatycznych. Przede wszystkim specjaliści dokładniej zbadają naszą witrynę posiadając do niej dostęp. Jako żywe osoby będą również interpretowały otrzymane wyniki i tworzyły raport w oparciu o realną ich istotność. Jest to bardzo ważny plus, gdyż automatyczne audyty nie znają kontekstu działania naszej strony internetowej i nie wiedzą, jakie czynniki posiadają najwyższe/najniższe priorytety. Pomoże to lepiej ocenić stronę i stworzyć dużo lepszy raport.

Samo wykonywanie audytów SEO jest również bardzo proste. Na rynku istnieje wiele agencji, które mają taką usługę w swoim cenniku. Możemy również wybierać odpowiednie zakresy audytów, dzięki czemu będziemy płacili jedynie za sprawdzenie elementów na naszej stronie internetowej które są dla nas istotne. Możemy korzystać z audytów również w takich momentach w jakich uznamy to za stosowne. Nie musimy zatem zobowiązywać się na długotrwałą współpracę i wykonywać opłat których wcześniej nie zaakceptujemy.

Czy i kiedy warto wykonywać audyty SEO

Tak, odpowiedź na pytanie czy warto wykorzystywać i wykonywać audyty SEO jest jak najbardziej twierdząca. Regularne wykorzystywanie audytów SEO ma bardzo wiele zalet które przedstawiliśmy wyżej. Sam audyt SEO może pomóc naszej witrynie w bardzo dużym stopniu. Jest to też szeroko dostępna usługa, dlatego powinniśmy jak najbardziej je wykorzystywać gdy mamy tylko taką możliwość.

Sprawdzenie strony internetowej pod kątem pozycjonowania warto przede wszystkim wykonywać jeśli zamierzamy rozpocząć proces podnoszenia pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania Google. Wykonanie audytu powinna być zatem punktem wyjściowym do wszystkich innych działań pozycjonujących i podstawą takich prac. Audyty SEO powinniśmy również wykonywać wtedy kiedy przejmiemy naszą stronę internetową, kupimy ją czy stworzymy. W takich sytuacjach poznanie stanu witryny jest konieczne i niezbędne do prawidłowego pozycjonowania.

Audyt SEO warto również wykonywać jeśli nasza witryna zaczyna tracić pozycje w wynikach wyszukiwania lub obniżają się jej parametry związane z pozycjonowaniem. W takich momentach audyt SEO będzie najlepszym możliwym rozwiązaniem i pozwoli nam szybko zdiagnozować przyczynę problemów. Dzięki temu będziemy mogli wdrożyć następnie zmiany, a także naprawić uszkodzone elementy.

Ze sprawdzenia strony warto również korzystać jeśli zlecamy pozycjonowanie naszej strony internetowej agencji SEO. W przypadkach kiedy wydajemy bardzo duże sumy na pozycjonowanie, dobrym rozwiązaniem jest regularne sprawdzanie postępów i pracy, jakie zostały wykonane na stronie. Dzięki audytowi będziemy zatem wiedzieli czy agencja SEO wywiązuje się ze swoich obowiązków i należycie wykonuje proces pozycjonowania.

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Ponieważ uważasz, że ten post był przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych! aby dowiedzieć się więcej!

Firmowa.pl

Baza wiedzy z zakresu biznesu, marketingu, prawa, księgowości i finansów.