Real time marketing. Sprawdź czym jest marketing czasu rzeczywistego!

|

0
(0)

|

|

Real time marketing

Marketing czasu rzeczywistego – jedna z najbardziej skomplikowanych i zaawansowanych strategii reklamowych która jednak coraz częściej przyciąga małe marki i prywatnych użytkowników. Dzieje się tak za sprawą sporej skuteczności a także chęci sprawdzenia czegoś innego w działaniach reklamowych. Najważniejsze informacje, zasady i elementy na jakie warto zwrócić uwagę promując się poprzez real time marketing prezentujemy poniżej.

Czym jest real time marketing

Real time marketing to angielska nazwa marketingu czasu rzeczywistego. Oznacza ona wykorzystywanie realnych zdarzeń, które dzieją się w danej chwili lub wydarzyły w bliskiej przeszłości do promowania naszej marki i przyciągania uwagi odbiorców do niej.

RTM jest jednym z najrzadziej używanych typów marketingu internetowego, a dzieje się tak ze względu na jego złożoność i spore wymagania. Real time marketing posiada jednak również wiele możliwości i zalet, które warto wykorzystywać. Marketing czasu rzeczywistego nie może służyć jako podstawowa strategia reklamowa marki, ale może być doskonałym uzupełnieniem innych działań promocyjnych i sposobem na przyciągnięcie dodatkowej dużej liczby odbiorców.

Mówiąc o real time marketingu, warto posłużyć się pewnymi przykładami, które najlepiej obrazują trudną definicję tej strategii reklamowej. Marka która chce promować się w ten sposób powinna wykorzystać śmieszne, zdumiewające, intrygujące czy głośne wydarzenie, które miało miejsce lub dzieje się obecnie. Może być to konkretne wydarzenie lub trend czy moda. Dobrym przykładem będzie groteskowa pomyłka znanej osobistości, strzelenie trzech goli w meczu przez piłkarza czyli dokonanie czegoś zdumiewającego. Marka która chce wykorzystać real time marketing powinna nawiązać do wyczynu piłkarza i stworzyć promocję np. “3 za 1”. Może również oferować zniżki na trzy produkty lub tworzyć przekazy reklamowe z danym lekarzem i wydarzeniem np. plakat lub spot.

Marketing czasu rzeczywistego będzie zatem nawiązywał do głośnych wydarzeń w taki sposób, aby to właśnie one przyciągnęły odbiorców do naszego przekazu reklamowego i zainteresowały ich. Z tego sposobu reklamowego korzystać może każda osoba niezależnie od tego czy jest osobą prywatną, prowadzi duży biznes czy jest globalną marką. Real time marketing jest dobrze poznaną i sprawdzoną metodą reklamy internetowej która często pojawia się u marek globalnych. Te, korzystają z niego regularnie, gdyż dobrze znają skuteczność real time marketingu. Ogólnie możemy również promować się samodzielnie poprzez real time marketing lub zlecać to zadanie wybranym agencjom marketingowym na rynku. Jeśli zechcemy zlecić wykonanie tej strategii promocyjnej, swoje kroki przede wszystkim, warto kierować do agencji interaktywnych, które skupiają się i specjalizują na promocji internetowej, a także często będą oferowały tak zaawansowane i niszowe usługi.

Real time marketing to również wiralność reklamy, którą tworzymy w takim stylu. Nawiązanie do ciekawego czy nietuzinkowego wydarzenia oprócz zainteresowania odbiorców i przyciągania ich do marki ma na celu stawanie się wiralem, czyli wirusowe rozprzestrzenianie się w sieci. Z racji oryginalności materiału reklamowego, powinien być on często i szeroko udostępniony kolejnym osobom. Reklamy real time marketingowe optymalizuje się również właśnie pod tym kątem, a nie tylko konwencji czy koncepcji.

Dlaczego RTM jest skuteczny

Real time marketing jest bardzo skutecznym sposobem reklamy internetowej, a dzieje się to z kilku powodów. Przede wszystkim real time marketing budzi ciekawość w odbiorcach, gdyż jest to dość oryginalna forma reklamy. Przeważnie marki nie wykorzystują realnych wydarzeń do promowania się w sieci. Marketing czasu rzeczywistego będzie zatem powodował sporą ciekawość u odbiorców którzy już tylko z tego względu będą chcieli sprawdzić w jaki sposób udało nam się nawiązać do głośnego wydarzenia i jak taka reklama funkcjonuje. Marketing czasu rzeczywistego będzie również wykorzystywał chęć bycia na bieżąco z aktualnymi informacjami wśród odbiorców. Jeśli natknął się oni na naszą reklamę, będą chcieli sprawdzić czy w przekazie reklamowym nie znajdują się nowe informacje o głośnym wydarzeniu. Ciekawość i chęć bycia na bieżąco z aktualnościami sprawiają, że użytkownicy w zdecydowanej większości nie przejdą obojętnie obok naszego przekazu reklamowego.

Marketing czasu rzeczywistego swoją skuteczność zawdzięcza również oryginalnej formie reklamy, która jest niebanalna i nietuzinkowa. Często zakrawa ona na surrealistyczne sceny czy wręcz niewiarygodne formy. To wszystko sprawia, iż odbiorcy – nawet niezwiązani z naszą marką czy branżą bardzo chętnie oglądają tego typu reklamy, gdyż głównym jej bohaterem jest aktualne wydarzenie które dotyczy już wszystkich osób. Reklamy tego typu w internecie nadal są rzadkością, dlatego są często, dokładnie i skrupulatnie oglądane przez potencjalnych klientów. To gwarantuje wręcz bardzo dobry odbiór reklamy i sprawia, że użytkownicy zapoznają się z naszą marką chcąc wiedzieć kto opublikował tak oryginalny przekaz reklamowy. Dzięki temu będziemy mogli liczyć na bardzo wysoki poziom pozytywnych reakcji na reklamę, co jest sporą rzadkością w branży reklamowej i digital marketingu ogólnie.

Jakie są zalety tego sposobu reklamowania się

Marketing czasu rzeczywistego pomimo tego, iż jest dość zaawansowaną strategią marketingową, posiada wiele plusów, które mogą pomagać nam skutecznie pozyskiwać klientów. Jeśli będziemy wykorzystywali je w odpowiedni i świadomy sposób, będziemy mogli spełnić wiele celów reklamowych.

Multizadaniowość real time marketingu jest pierwszym plusem, który otrzymamy decydując się na reklamowanie w ten sposób naszej marki. Przy pomocy marketingu czasu rzeczywistego możemy osiągać różne cele, począwszy od celów sprzedażowych po zwiększenie zasięgu firmy, a na celach wizerunkowych skończywszy. Co najważniejsze real time marketing potrafi skutecznie przyciągać odbiorców do naszej marki a my następnie możemy z tym ruchem robić dowolne rzeczy – kierować go w różne miejsca w sieci, a także kierować w różne lejki sprzedażowe.

Real time marketing jest również bardzo dobrze odbieranym sposobem reklamy internetowej, co jest bardzo istotnym plusem. Publikowanie przekazów reklamowych z nawiązaniem do głośnego wydarzenia lub oryginalne reklamowanie się w internecie będzie niezwykle dobrze oceniane. Odbiorcy przeważnie są już wyczuleni na punkcie spamu, a także niskojakościowych reklam. Jeśli nasza reklama będzie różniła się od innych dostępnych w sieci, a także będzie intrygująca, użytkownicy świadomie i z chęcią zapoznają się z reklamą. Pomoże to pozytywnie zapamiętać markę, a także kreować profesjonalny i pozytywny jej wizerunek w oczach odbiorców. Nawet jeśli odbiorcy nie skorzystają z naszej oferty od razu, mając w przyszłości do wyboru wiele marek z danej branży, postawią przeważnie na nas, gdyż będą już nas dobrze kojarzyli.

Na co zwrócić uwagę chcąc promować się przez RTM

Jeśli doszliśmy do wniosku, iż chcemy reklamować się poprzez real time marketing, możemy jak najbardziej wykonać taką promocją dla naszej marki. Możemy również osiągnąć wszystkie korzyści marketingu czasu rzeczywistego i nie są one zarezerwowane jedynie dla dużych globalnych marek, które real time marketing wykorzystują na co dzień dysponując sporymi środkami. Na co zatem zwrócić uwagę gdy chcemy wdrożyć marketing czasu rzeczywistego?

Przede wszystkim pierwszym elementem na którym musimy się skupić, jest szybkość wyemitowania przekazu reklamowego. Mówiąc o RTM, bezkompromisowo tylko pierwsza marka w danej branży zgarnie wszystkie największe profity związane z publikacją reklamy nawiązującej do konkretnego wydarzenia. Kolejne reklamy nie będą już tak chętnie i często odbierane. Szybkość pozwala również bardziej zainteresować odbiorców aniżeli opublikowana reklama nawiązująca do wydarzenia sprzed miesiąca lub kilku miesięcy. Chcąc reklamować się zatem poprzez marketing czasu rzeczywistego, powinniśmy być cierpliwy i oczekiwać na zaistnienie głośniej sytuacji, a następnie bardzo szybko reagować tworząc odpowiedni przekaz reklamowy i intensywnie go dystrybuując. Oczekiwanie na takie głośne wydarzenia może trwać nawet kilka miesięcy, ale powinniśmy być w stanie stworzyć w krótkim czasie reklamę nawiązującą do niego, a także mieć przemyślany sposób publikacji reklamy

Drugim bardzo ważnym elementem w marketingu czasu rzeczywistego jest sam przekaz reklamowy. Powinniśmy zatem wykonać go w jakościowy i zaplanowany sposób. Tuż po wystąpieniu danego głośnego wydarzenia powinniśmy zadecydować jaką formę reklamy wybieramy. Może być to np. stworzenie materiału reklamowego z udziałem danego wydarzenia, zniżka czy żartobliwy i prześmiewczy materiał. Rodzaj reklamy powinniśmy wybrać również w zależności od wieku czy charakterystyki odbiorców — naszej grupy docelowej do której chcemy dotrzeć. W pewnych sytuacjach dużo lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie zniżki nawiązującej do głośnego wydarzenia, a w innych stworzenie ciekawego materiału reklamowego, który będzie parodiował dane wydarzenie, kontynuował jego historię czy pozytywnie zaskakiwał.

Ważnym aspektem real time marketingu jest również dystrybucja reklamy. Wymyślenie ciekawego przekazu reklamowego, który będzie nawiązywał do aktualne głośnych wydarzeń i jest jedynie połową sukcesu. Powinniśmy następnie zadbać o to, aby nasz przekaz reklamowy mógł dotrzeć do bardzo dużego grona osób, a także mógł być rozprzestrzeniany dalej wirusowo. Jak zatem to zrobić? Przede wszystkim powinniśmy używać wszystkich możliwych form emisji reklamy, jakie posiadamy. Możemy wyemitować ją na wszystkich naszych kanałach w mediach społecznościowych, a także na naszej stronie internetowej. Możemy opublikować go w internecie np. na YouTube czy na grupach tematycznych związanych z naszą branżą. Możemy również do tego celu użyć fora internetowe i te wszystkie miejsca, gdzie, mogą znajdować się nasi potencjalni odbiorcy. Jeśli posiadamy środki na dystrybucję możemy wykorzystać influencer marketing, artykuły sponsorowane czy nawet systemy reklamowe takie jak Google AdsFacebook Ads.

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Ponieważ uważasz, że ten post był przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych! aby dowiedzieć się więcej!

Firmowa.pl

Baza wiedzy z zakresu biznesu, marketingu, prawa, księgowości i finansów.