Influencer marketing – dowiedz się czym jest, jak działa oraz jakie plusy ma influencer marketing!

Influencer marketing

Influencer marketing jest dla wielu osób dość zagadkową i ryzykowną strategią marketingową. Dzieje się tak głównie z powodu braku podstawowej wiedzy na temat promowania się poprzez influencerów. Sposób ten promocji jednak jest znany, sprawdzony i posiada co najważniejsze wiele zalet. W tym tekście prezentujemy wszystkie informacje na temat influencer marketingu, a także podpowiadamy dlaczego jest aż tak skuteczny oraz dlaczego warto go wdrażać przy promocji naszej marki.

Czym jest influencer marketing

Influencer marketing to sposób promocji marki w internecie, który polega na rekomendacjach osób znanych i rozpoznawalnych. Jest to zatem metoda digital marketingu opierająca się o polecanie naszej marki osób znanych i rozpoznawalnych, które mają grono swoich fanów. Istotą influencer marketingu jest zatem wykorzystywanie popularności i renomy osób, które w swoim gronie będą polecały naszą markę i w ten sposób pomagały realizować cele reklamowe naszej firmy.

Influencer marketing w praktyce polega na zapłaceniu influencerom, czyli osobom znanym w konkretnych kategoriach tematycznych, które w zamian za opłatą będą polecały naszą markę swoim odbiorcom. Może być to polecenie otwarte lub korzystanie z naszej oferty w sposób nieakcentowany. Otwarte sposoby influencer marketingu to np. sponsoring czy testy i działania mające na celu pozytywnie zarekomendować naszą markę. W drugim przypadku influencerzy mogą używać naszych produktów bez zaznaczania iż jest to płatna promocja licząc na to, iż ich fani zainteresują się tymi gadżetami.

Influencer marketing jest jedną z najszybciej rozwijających się strategii reklamowych z których możemy obecnie korzystać. Jest to również jedna z skuteczniejszych metod, która jest niezwykle elastyczna i możliwa do wykorzystywania przez praktycznie każdą firmę na rynku. Influencer marketing posiada wiele zalet i może stanowić zarówno główny sposób promocji marki w sieci lub może być wykorzystywany jako dodatkowy sposób reklamy. Influencerami są najczęściej osoby zajmujące się tym zawodowo i profesjonalnie, prowadząc swoje kanały tematyczne lub po prostu będąc osobami rozpoznawalnymi. Mogą one prowadzić kanały w mediach społecznościowych, na YouTube czy własne strony internetowe i blogi.

Dlaczego influencer marketing jest taki skuteczny

Influencer marketing jest przede wszystkim jest skutecznym sposobem reklamy, gdyż opiera się na rekomendacjach i poleceniach osób znanych. Ich fani ufają im i chętnie korzystają ze wskazań takich osób. Pozytywna rekomendacja naszej marki przez liderów branżowych będzie odbierana zupełnie inaczej aniżeli nachalna reklama emitowana przy pomocy np. kampanii reklamowych.

Kolejnym powodem skuteczności influencer marketingu jest bardzo duży zasięg influencerów. Jednym postem czy wpisem, mogą oni dotrzeć do nawet setek tysięcy potencjalnych klientów, a promując się w dużej grupie osób, zyskujemy automatycznie dużo większą szansę na skuteczne pozyskanie klienta, aniżeli w małej grupie osób. Nie bez znaczenia przy skuteczności influencer marketingu jest również targetowanie odbiorców gdyż w ten sposób efektywnie wykorzystujemy nasz budżet reklamowy, a także zwiększamy szansę na powodzenie reklamy.

Korzyści jakie niesie influencer marketing

Influencer marketing jest niezwykle korzystną metodą promocji internetowej. Dzieje się tak przynajmniej z kilku powodów dla których trend ten stał się rozpoznawalny i zyskuje coraz większe grono fanów.

Influencer marketing przede wszystkim bazuje na rekomendacjach osób znanych. Wpływa to na sporą skuteczność, gdyż perswazja takich osób jest bardzo silna. Fani swojego idola chcą również używać tych samych marek oraz rozwiązań kupując również te same produkty, co on sam. Polecenie naszej marki przez osobę znaną wpływa na pozytywne odbieranie naszej firmy i zbudowanie wśród odbiorców pozytywnego wizerunku — o co bardzo trudno przy innych sposobach reklamy, które często odbierane są niezwykle negatywnie.

Dużym plusem influencer marketingu jest również możliwość łatwego skalowania promocji. Jeśli chcemy wydać na nią większą sumę i uzyskiwać lepsze efekty wystarczy jedynie zmienić osobę, która będzie promowała naszą markę na taką o większej ilości fanów. Nie musimy zatem wkładać porównywalnie największej pracy, a jedynie wygospodarować większe środki na skuteczniejszą reklamę.

Sam influencer marketing jest również niezwykle elastycznym sposobem, a także dostępnym dla wszystkich marek chcących promować się w internecie niezależnie od tego jakim budżetem dysponują oraz jakie cele chcą osiągnąć. Nie jest on zatem zarezerwowany jedynie dla najbogatszych firm. Ceny za pojedyncze wpisy, mogą opiewać nawet na kilkanaście — kilkadziesiąt złotych przy mało popularnych influencerach. Umożliwia to promowanie się w sieci małym markom lub osobom prywatnym z niedużym budżetem, a także korzystanie z zalet influencer marketingu, które są zarezerwowane nie tylko dla gigantów.

Jak wdrażać influencer marketing

Jeśli chcemy wdrażać influencer marketing mamy kilka możliwości. Przede wszystkim możemy zgłosić się do agencji marketingowej czy interaktywnej oraz poprosić o przeprowadzenie kampanii tego typu. W tej opcji to właśnie agencja będzie odpowiedzialna za znalezienie influencera, a także stworzenie całej kampanii promocyjnej. Drugim rozwiązaniem jest z kolei samodzielne wyszukiwanie osób znanych i rozpoznawalnych w sieci np. na portalach społecznościowych i proponowanie im odpłatnej współpracy. Pośrednim rozwiązaniem z którego możemy skorzystać i które wydaje się najciekawszą opcją jest używanie portali łączących influencerów i reklamodawców. W sieci istnieje kilka tego typu portali, gdzie znajdziemy osoby posiadające grono fanów i będące rozpoznawalnymi, które oferują promocje w zamian za opłatę. Na portalach tych możemy samodzielnie dodawać oferty lub przeglądać propozycje ofert influencerów pod kątem tematyki, ilości fanów czy ceny za promocję.

Wdrażając influencer marketing powinniśmy również zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim jest to wybranie odpowiedniego influencera i porównanie go z naszą marką — czy dana osoba hołduje tym samym zasadom i przedstawia porównywalny światopogląd. Często rozbieżne zdania na kluczowe tematy, mogą przyprawić nam wiele problemów, a polecenie osoby znanej w swoim gronie może nie być skuteczne jeśli nasza marka nie zostanie w nim odebrana pozytywnie nawet pomimo polecenia idola. Warto także ustalić wspólne stanowisko na ew. długofalową współpracę, a także dowiedzieć się o współpracy w przeszłości danego influencera.

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Ponieważ uważasz, że ten post był przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych! aby dowiedzieć się więcej!

Firmowa.pl

Baza wiedzy z zakresu biznesu, marketingu, prawa, księgowości i finansów.