4 najpopularniejsze typy pozycjonowania strony internetowej. Sprawdź czym jest pozycjonowanie globalne, lokalne, szerokie a także pod urządzenia mobilne!

|

5
(2)

|

|

Pozycjonowanie (SEO)

Pozycjonowanie stron internetowych to nie tylko globalne promowanie witryny w wyszukiwarce Google, ale też inne rodzaje pozycjonowania. Bardzo często nie wiemy dokładnie czym tak właściwie są, jak działają, a także, jakie korzyści dają i kiedy powinno się je wdrażać. W tym tekście jednak przedstawiamy wszystkie cztery najpopularniejsze typy pozycjonowania witryn, tak abyśmy mogli wykorzystywać je świadomie i skutecznie. Wszystko o pozycjonowanie o globalnym, lokalnym, szerokim i pod urządzenia mobilne poniżej.

Pozycjonowanie globalne czyli standardowa usługa SEO

Pierwszym i zdecydowanie najpopularniejszym typem pozycjonowanie jest pozycjonowanie standardowe. Polega ono na promowaniu danej witryny w wyszukiwarce Google pod kilkoma – kilkunastoma najważniejszymi słowami kluczowymi. Pozycjonowanie takie cechuje się pozyskaniem jak największej ilości ruchu organicznego spod popularnych słów kluczowych, ale i także dużą konkurencyjnością.

Pozycjonowanie standardowe zakłada zatem dobieranie takich fraz, które będą odpowiadały naszej witrynie, przeważnie będą ogólnie popularne a także kładzenie nacisku na te właśnie słowa kluczowe w największy sposób. Pozycjonowanie standardowe składa się z działań optymalizacyjnych na stronie internetowej, a także poza stroną internetową. Możemy zaliczyć do wszystkich działań pozycjonujących linkowanie wewnętrzne, linkowanie zewnętrzne, dodawanie contentu, częste aktualizacje, stworzenie mobilnej wersji witryny czy przyspieszenie działania strony internetowej i wiele innych działań, które mają owocować w przyszłości wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania Google.

Pozycjonowanie standardowe wykorzystuje się przede wszystkim, jeśli chcemy zostać liderami branżowymi w danej kategorii. Jest to najczęściej wykorzystywany typ pozycjonowania który wymaga odpowiednio dużo siły przebicia, aby znaleźć się na najwyższych pozycjach w Google pod popularnymi słowami kluczowymi w popularnych kategoriach. Pozycjonowanie globalne to również typ pozycjonowania przeznaczony dla osób, które nie mają żadnych preferencji czy bardziej szczegółowych oczekiwań.

Pozycjonowanie lokalne

Drugim typem pozycjonowania w naszym zestawieniu, ale i również pod kątem popularności jest pozycjonowanie lokalne. Jest to promowanie strony internetowej pod konkretnymi hasłami tematycznymi, ale jedynie na rynku lokalnym. Tak pozycjonowana witryna będzie zatem pojawiała się jedynie w odpowiedzi na hasła tematyczne z zaznaczeniem konkretnej miejscowości.

Pozycjonowanie lokalne wdraża się zwłaszcza przy biznesach stacjonarnych, gdzie dane firmy pozyskują jedynie klientów w danej lokalizacji. Mogą być to strony internetowe np. restauracji czy punktów handlowo-usługowych. Pozycjonowanie lokalne wykorzystuje się również, gdy chcemy trafić z naszą ofertą do konkretnej grupy docelowej osób mieszkających w konkretnym regionie. Pozycjonowanie lokalne może być też dobrym pomysłem, aby przebijać się w danej kategorii tematycznej osobno w każdym mieście, aniżeli globalnie – ogólnopolsko.

Pozycjonowanie lokalne to kilka elementów rozszerzających standardową optymalizację i działania pozycjonujące. Możemy zaliczyć do nich odpowiedni dobór słów kluczowych, które będą zawierały nazwę miejscowości lub będą jedynie nazwami danej lokalizacji. Kolejnym działaniem pozycjonującym będzie powiązanie serwisu z lokalnymi witrynami przez linkowanie zewnętrzne. W sieci dodaje się również wizytówki NAP z takimi samymi danymi, które są obecne na naszej stronie internetowej. W celu lokalnego pozycjonowanie witryny można również powiązać wizytówkę Google Moja Firma z naszą stroną internetową co będzie bardzo korzystne.

Plusem pozycjonowania lokalnego jest efektywne wykorzystywanie budżetu reklamowego, który posiadamy. Dzięki temu trafiamy bezpośrednio do odbiorców do których chcemy trafić. Poprzez to nasze działania są skuteczniejsze a także możemy liczyć na spory lokalny ruch organiczny, gdyż w sieci wiele osób poszukuje informacji o lokalnych firmach czy usługach. Elementem, który warto podkreślić jest również możliwość podłączenia pozycjonowania lokalnego i tego podstawowego — np. standardowego, które wykonujemy na co dzień. Dzięki temu będziemy mogli wykorzystać obecną już architekturę witryny, dodając jedynie kilka drobnych dodatkowych elementów. Pozycjonowanie lokalne jest dużo prostsze od pozycjonowania globalnego i nie musi być zobowiązujące czy ingerujące w obecny kształt witryny.

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie to alternatywny sposób promowania witryny w wyszukiwarce Google do tego standardowego. W przeciwieństwie do pozycjonowania globalnego, pozycjonowanie szerokie będzie bazowało na pozyskiwaniu dużej ilości klientów spod wielu mało popularnych słów kluczowych. Będzie odbywało się to przez pozyskiwanie małych ilości ruchu organicznego spod wielu raz. Finalnie ma to dawać taki sam lub lepszy efekt niż pozycjonowanie standardowe.

Pozycjonowanie szerokie przede wszystkim będzie polegało na wyborze odpowiednich fraz, pod którymi będziemy pozycjonować naszą witrynę. Będą to z pewnością frazy średnio i mało popularne, które będą używane jednak w bardzo dużej ilości oraz równym i niskim natężeniu. Pozycjonowanie szerokie będzie zatem polegało na dobieraniu tych wszystkich fraz dla danej kategorii tematycznych, które mogą dostarczyć jakikolwiek ruch, a także umieszczanie ich w dużej ilości na witrynie.

Pozycjonowanie szerokie wdraża się przede wszystkim kiedy w danej branży tematycznej panuje duża konkurencja, a walczenie bezpośrednio z mocnymi serwisami internetowymi może być bardzo kosztowne i nieefektywne. Z pozycjonowania szerokiego możemy również skorzystać, jeśli nie zależy nam na konkretnych słowach kluczowych, a chcemy pozyskiwać ogólny ruch tematyczny. Będzie on również dużo bardziej jakościowy, niż przy pozycjonowaniu ogólnym. Klienci przechodzący do naszej strony internetowej przez skomplikowane czy złożone słowa kluczowe będą zainteresowani konkretną tematyką, a także często będą podejmowali pozytywne decyzję zakupowe. To wszystko przekłada się na większą konwersją, a także wyższą sprzedaż i zarobek. Pozycjonując w ten sposób naszą stronę internetową minimalizujemy również ryzyko przeoptymalizowania strony i kar ze strony Google, gdyż w tym typie pozycjonowania żadna fraza nie jest szczególnie wyróżniana.

Pozycjonowanie pod urządzenia mobilne

Czwartym typem pozycjonowania stron internetowych, które zyskuje coraz szybciej na popularności jest pozycjonowanie pod urządzenia mobilne. Jest to dostosowanie strony typowo pod urządzenia małoekranowe i promowanie jej w wyszukiwarce Google z myślą o urządzeniach mobilnych.

Ten typ pozycjonowania wykorzystuje się przede wszystkim, gdy chcemy dotrzeć do osób używających właśnie urządzeń mobilnych. W takiej sytuacji nasza strona będzie pokazywana im znacznie wyżej w wynikach wyszukiwania, aniżeli, gdy użytkownicy w wyszukują dane hasło w sposób tradycyjny na komputerze. Pozycjonowanie pod urządzenie mobilne wdraża się również, gdy chcemy kompleksowo promować naszą witrynę i być na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google na wszystkich płaszczyznach. Pozycjonowanie pod smartfony i tablety wykorzystuje się również, gdy zajdzie taka potrzeba np. gdy nasza grupa docelowa głównie korzysta z tego typu urządzeń lub gdy zauważyliśmy dużo niższą konkurencję w naszej kategorii branżowej właśnie na tych urządzeniach.

Pozycjonując stronę pod urządzeniem mobilne pierwszym głównym działaniem jest stworzenie responsywnej wersji witryny, która dopasowuje się automatycznie do konkretnego urządzenia. Kolejnym działaniem pozycjonującym jest uproszczenie szkieletu i projektu witryny, aby można było łatwiej korzystać z niego na urządzeniach małoekranowych. Ważnym aspektem pozycjonowania tego typu jest również dostosowanie strony pod wyszukiwanie głosowe. Uwzględnia ono wycinki mowy naturalnej czy całe pytanie i zdanie a więc musimy dostosować np. frazy znajdujące się na naszej stronie do tego typu wyszukiwań. Powinniśmy używać zatem na pozycjonowanej stronie długich ogonów, czyli fraz składających się z wielu słów.

Korzyścią pozycjonowania pod urządzenia mobilne jest przede wszystkim wyższe wyświetlanie w wynikach wyszukiwania Google gdy wyszukania pochodzą właśnie ze smartfonów i tabletów. W ten sposób możemy również pozyskiwać bardzo duży ruch organiczny — szczególnie gdy w danej branży nie istnieje zbyt wysoki poziom dostosowania stron do urządzeń małoekranowych. Sama optymalizacja nie jest niezwykle trudna czy kłopotliwa a wręcz posiada dobry stosunek nakładu pracy do korzyści, które możemy osiągnąć.

Dlaczego wykorzystuje się różne typy pozycjonowania

Istnieje wiele powodów, dla których wykorzystuje się różne typy promowania witryny w wyszukiwarce Google. Każdy konkretny typ pozycjonowania, różni się od siebie w pewnych kwestiach i lepiej dostosowuje naszą witrynę do celu, który chcemy osiągnąć. Wiele marek, czy właścicieli witryn bazuje na różnych założeniach. Niektóre chcą pozyskiwać klientów, niektóre chcą zwiększać renomę swojej firmy, a jeszcze inne budować dużą globalną markę. Dzięki różnym typom pozycjonowania możemy zatem skupiać się na konkretnych celach, jakie chcemy osiągać i otrzymywać znacznie więcej profitów, aniżeli wdrażających jedno główne standardowe pozycjonowanie globalne.

Działanie takie jest znacznie skuteczniejsze, a także wydajniejsze finansowo. Dzięki temu możemy szybciej rozwijać naszą witrynę i markę, a także reinwestować środki w SEO, które zarobimy poprzez lepiej dobrane działania pozycjonujące. Bardzo często jako właściciele witryn nie widzimy większego sensu we wdrażaniu mniej znanych czy bardziej skomplikowanych rozwiązań, choć jest to bardzo dobre posunięcie.

Różne typy pozycjonowania wykonuje się również w celu wyprzedzenia konkurencji. Pozycjonowanie witryn jest wbrew pozorom bardzo konkurencyjnym procesem i każda witryna chce znajdować się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. Wiele marek, chcąc wyprzedzić swoją konkurencję eksperymentuje z różnymi typami pozycjonowania i sposobami pozyskiwania ruchu organicznego. Jest ich na tyle dużo, że licząc kombinacje, naszą stronę możemy pozycjonować praktycznie w nieskończonych i różnych wariantach.

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Ponieważ uważasz, że ten post był przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych! aby dowiedzieć się więcej!

Firmowa.pl

Baza wiedzy z zakresu biznesu, marketingu, prawa, księgowości i finansów.