Blog marki. 8 Porad, pomysłów i wskazówek jak prowadzić bloga firmowego

|

5
(3)

|

|

Blog firmowy

Prowadzenie bloga firmowego to niełatwe zadanie — o czym wie każda osoba, która zajmuje się tą czynnością. Jednym z głównych problemów jest brak pomysłów na nowe tematy, ale to nie jedyna kwestia, nad którą powinniśmy się zastanowić, prowadząc bloga firmowego. W tym tekście przedstawiamy przydatne porady i wskazówki które pomogą nam prowadzić ciekawego, poprawnego i co najważniejsze skutecznego bloga, który będzie przyciągał nowych odbiorców, a także służył stałym klientom i obserwowanym.

Ciekawe tematy

Pierwszą podpowiedzią, z której zdecydowanie warto skorzystać, jeśli prowadzimy bloga i która powinna być de facto podstawą naszych działań jest prezentowanie ciekawych tematów na naszej witrynie firmowej. Publikując treści powinniśmy zatem przede wszystkim zastanowić się, jakie tematyki będą korzystne dla naszych odbiorców i będą dobrze odbierane. W tym celu warto stworzyć długofalowy plan publikacji. Powinniśmy ująć w nim podstawowe tematy dla danej branży, które będziemy poruszali regularnie na blogu i które będą stanowiły platformę naszych działań pisarskich.

Dodatkowo powinniśmy poruszać przydatne tematy, które będą dawały konkretną korzyść naszym odbiorcom. Mogą być to treści poradnikowe, gdzie będziemy pokazywali jak wykonywać pewne rzeczy, procesy czy czynności. Jako profesjonaliści posiadamy spore kompetencje i warto dzielić się tą wiedzą z naszymi odbiorcami. Często nawet krótki poradnik o tym, jak kupować w internecie lub jak sprawdzać przesyłkę przy kurierze z pewnością będzie bardzo popularny.

Ogólnie, prowadząc naszego bloga firmowego powinniśmy publikować na nim ciekawe tematy, które będą interesujące dla naszych odbiorców. W tym celu możemy korzystać z narzędzia Google Trends i sprawdzać jakie tematy aktualnie w naszej branży cieszą się największą popularnością. Możemy również sprawdzać blogi i kanały społecznościowe naszej konkurencji lub marek zagranicznych. Często będzie to doskonała inspiracja do stworzenia listy ciekawych, niecodziennych i oryginalnych tematów, które będą przyciągały odbiorców do naszej marki.

Jakość przede wszystkim

Prowadząc bloga firmowego najważniejszą poradą jest jednak utrzymywanie wysokiego poziomu. Jeśli zatem chcemy być pozytywnie postrzegani powinniśmy postawić tylko i wyłącznie na treści najwyższej jakości. Muszą być one wartościowe zarówno pod kątem merytorycznym, językowym, jak i formatowania. Muszą być również bezbłędne, a także pisane odpowiednim językiem dobranym do naszej grupy docelowej. Jakość treści to też dobranie odpowiedniego formatu tekstów, które będzie różny dla różnych odbiorców.

Najlepszym pomysłem, jeśli posiadamy lekkie pióro jest samodzielne tworzenie treści. Będą one stworzone idealnie na potrzeby naszego bloga, a także będziemy mogli w ten sposób zadbać samodzielnie o ich najwyższą jakość. Jeśli nie potrafimy pisać treści lub nie mamy na to czasu i nie możemy zagwarantować najwyższej jakości zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie zamówienie treści u specjalistów. Zrobimy to zarówno w agencjach marketingowych, jak i u prywatnych copywriterów — najlepiej tych, którzy specjalizują się w branży, w której działamy. Dobrym posunięciem będzie również zatrudnienie specjalisty, który będzie zajmował się regularnie naszym blogiem. Dzięki temu wszystkie treści będą publikowane w podobnej formie, a dany copywriter, poznawszy specyfikę naszej marki będzie mógł po dostosować do niej treści.

Oryginalne formy contentu

Rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić uwagę w szczególny sposób jest publikowanie na naszym blogu oryginalnych form contentu. Przeważnie, prowadząc taką witrynę dodajemy na niej jedynie treści oraz wzbogacamy je o zdjęcia. Istnieje jednak dużo więcej ciekawych form contentu, które możemy publikować i interesować nimi naszych odbiorców.

Z pewnością do takich typów treści będą należały, materiały interaktywne. Są to zdjęcia 360 stopni czy filmy 360 stopni. Po materiałach tych możemy rozglądać się we wszystkich stronach nawet podczas odtwarzania filmu. Idąc dalej możemy publikować na naszej stronie internetowej wirtualne spacery lub wirtualizować miejsca związane z naszą marką czy kategorią w której działamy. Kolejnym oryginalnym rodzajem contentu, który zyskuje na popularności są podcasty, a także audiobooki czyli nagrania głosowe. Przy ich pomocy przekażemy dużo więcej wiedzy, aniżeli robiąc to w formie pisemnej. Na naszej stronie możemy publikować również webinaria, czy transmisje na żywo, podczas których będziemy poruszali tematy związane z daną kategorią tematyczną i spotykali się osobiście z naszymi fanami. Do oryginalnych form contentu możemy zaliczyć jeszcze komiksy, infografiki czy statystyki i raporty, które również będą doskonałym urozmaiceniem naszego bloga.

Regularność publikowania

Istotnym elementem, na który powinniśmy zwrócić uwagę, wydając bloga firmowego jest regularność publikowania. To właśnie ona świadczy o naszej marca a także profesjonalizmie firmy. Publikując regularnie treści, będziemy informowali wszystkich, iż nasza marka jest aktywna, aktualna a my staramy się, aby nawet najdrobniejsze elementy stały na wysokim poziomie. To wszystko przełoży się na wizerunek profesjonalnej i solidnej firmy, która dba również o swoje produkty i usługi. Regularne publikowanie jest również bardzo korzystne pod kątem SEO i pozycjonowania strony internetowej. Dzięki temu nasza witryna ma szansę znajdować się na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google i pozyskiwać większą ilość ruchu organicznego.

Dobrym pomysłem jest ustalenie konkretnych dni tygodnia, czy godzin dnia, w których będziemy dodawali treści. Dzięki temu użytkownicy będą wiedzieli, o jakiej porze zaglądać na naszego bloga, aby przeczytać kolejne ciekawe treści. Regularność sprawia, iż nasi odbiorcy będą często wchodzili na naszą witrynę, generowali na niej ruch, a także wchodzili w interakcje z naszą marką. Dobrą podpowiedzią jest również publikowanie krótszych tekstów, ale częściej, aniżeli jednego długiego na jakiś czas. Chcąc aktywnie publikować na naszym blogu powinniśmy dodawać treści przynajmniej dwa razy tygodniowo.

Kody, bonusy, zniżki

Publikując bloga często szukamy sposobów na zainteresowanie naszych odbiorców, a także przyciągnięcie ich do naszej marki. Skutecznym sposobem na to jest publikowanie na blogu kodów rabatowych, bonusów czy zniżek. Powinny być one dostępne jedynie w tym miejscu, aby odbiorcy przechodzili na naszą stronę internetową i zapoznawali się z naszym blogiem. Spowoduje to dużo większą aktywność, a także przeglądanie bloga w poszukiwaniu korzystnych ofert.

Jeśli mamy taką możliwość dobrym pomysłem jest dodawanie kodów rabatowych do każdego wpisu pojawiającego się na naszym blogu. Możemy publikować je regularnie np. na początku lub na końcu każdego tygodnia. Możemy również na blogu prowadzić serię dotyczącą obniżek i przecen w naszej marce w formie krótkiego przeglądu promocji. Niezależnie jednak od pomysłu, w jaki będziemy dodawać zniżki na naszym blogu, powinniśmy robić to jak najczęściej.

Więcej niż konkurencja

Bardzo ważną podpowiedzią, z której warto szczególnie skorzystać, jest dawanie naszym odbiorcom więcej niż konkurencja. Będzie to bardzo korzystne zarówno dla naszych stałych odbiorców, którzy będą codziennie upewniali się iż dokonali dobrego wyboru, korzystając z naszej marki, ale i również dla osób, które wahają się i poszukują pewnych rozwiązań. Odbiorcy, widząc iż na naszym blogu dajemy im więcej, niż konkurencja, będą sądzili, iż jest tak również w obrębie oferty naszej marki. Będzie to budowało zatem pozytywny wizerunek firmy i korzystnie na nią wpłynie.

Jeśli zatem mamy możliwości powinniśmy wykorzystać je i bezwzględnie dawać więcej na każdym polu, niż inne konkurencyjne marki. Dotyczy to zarówno jakości publikacji, częstotliwości czy różnorodności. Możemy publikować więcej typów contentu, a także wykorzystywać te elementy, z których nie korzysta konkurencja. Może być to np. publikowanie materiałów zakulisowych lub prywatnych.

Publicystyka czyli bądź opiniotwórczym

Jednym z ciekawszych pomysłów na prowadzenie bloga firmowego, z którego możemy skorzystać, jest bycie opiniotwórczą marką i publikowanie na popularne aktualnie tematy. Prowadząc bloga możemy co jakiś czas dodawać komentarze do aktualnych wydarzeń. Z pewnością zaciekawi to odbiorców, którzy również poznają nasze zdanie na rożne kwestie.

Z pewnością wprowadzi to bardzo przydatne urozmaicenie, a także pozwoli budować wizerunek lidera branżowego. Marka publikująca opiniotwórcze treści będzie znacznie bardziej poważana i lepiej postrzegana przez odbiorców, aniżeli ta, która zajmuje się jedynie konkretną kategorią tematyczną. Będzie odbierane to jako profesjonalizm na wielu polach. Treści tego typu nie muszą być wymagające ani skomplikowane. Wystarczy jednak iż będą stanowiły pewny mały procent wszystkich treści, które publikujemy na naszym blogu. Możemy dodawać je w konkretny dzień tygodnia np. w piątki lub w poniedziałki jako podsumowanie całego tygodnia.

Wspólne inicjatywy

Kolejnym bardzo ciekawym pomysłem, z którego możemy skorzystać, jeśli prowadzimy bloga firmowego jest organizowanie na nim wspólnych inicjatyw. Nic nie zbliża tak jak wspólne działanie w słusznej sprawie, a organizacja różnorodnych eventów, zbiórek czy zlotów z pewnością będzie strzałem w dziesiątkę. Chcąc działać jedynie na blogu, powinniśmy zastanowić się nad wydarzeniami cyfrowymi, które będą przeprowadzane tylko na naszej witrynie, ale które będą wykonywane razem z odbiorcami.

Przede wszystkim mogą być to konkursy wymagające stworzenia pracy konkursowej. Dzięki temu odbiorcy będą musieli włożyć swój czas i wysiłek w realizację danego zadania, co zaangażuje ich w działalność naszej marki. Konkursy tego typu będą również bardzo dobrze odbierane, gdyż nasi fani sami będą w nich uczestniczyli. Razem możemy zorganizować również zbiórki na cele charytatywne czy przeprowadzać różnorodne projekty branżowe. Każda wspólna inicjatywa będzie zatem bardzo dobrym pomysłem, który pozwoli skonsolidować i scalić naszych odbiorców wokół marki i jeszcze bardziej ich do nas przywiązać.

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 3

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Ponieważ uważasz, że ten post był przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych! aby dowiedzieć się więcej!

Firmowa.pl

Baza wiedzy z zakresu biznesu, marketingu, prawa, księgowości i finansów.