Czym jest Facebook Ads, jak działa, jakie ma korzyści i kiedy warto z niego korzystać?

|

5
(1)

|

|

Facebook Ads - reklama w Faebooku

Facebook Ads to jeden z najbardziej znanych systemów reklamowych tuż obok np. Google Ads. Dzięki niemu możemy wyemitować reklamę na Facebooku oraz promować się na tym najpopularniejszym portalu społecznościowym. Reklama na FB ma wiele zalet i daje również bardzo wiele możliwości. W tym tekście prezentujemy wszystkie najważniejsze informacje o systemie reklamowym Facebook Ads oraz o promocji na FB. Dzięki nim będziemy mogli świadome zadecydować i rozpocząć promowanie się w ten sposób oraz maksymalnie wykorzystać potencjał takiej reklamy.

Czym jest Facebook Ads?

Facebook Ads to wbudowany system reklamowy Facebooka, który umożliwia jego użytkownikom emitowanie reklam na całym portalu. Jest on wbudowany w każde konto, a skorzystać możemy z niego będąc zarówno osobami prywatnymi jak i firmami czy dużymi markami. Daje on możliwość skonfigurowania, uruchomienia oraz edytowania reklamy. Zawiera też statystyki i centrum pomocy w postaci licznych zakładek. Facebook Ads umożliwia wyświetlenie reklamy na Facebooku oraz Instagramie w wielu formach, miejscach i konfiguracjach. Jest to system umożliwiające targetowanie, czyli określanie docelowej grupy osób, które zobaczą naszą reklamę. System reklamy na Facebooku możemy konfigurować i obsługiwać samodzielnie lub możemy zlecać taką usługę agencjom reklamowym lub prywatnym specjalistom.

Formy reklamy i umiejscowienia

W systemie reklamowym Facebook Ads znajdziemy bardzo dużo różnych możliwość emisji reklamy. Pierwszą grupą wyboru są formy reklamy. Najpopularniejszą i podstawową są posty, które możemy utworzyć bezpośrednio w systemie reklamowym lub możemy promować już istniejące np. z naszego profilu. Oprócz postów tekstowych mamy również do wyboru wiele form graficznych takich jak zdjęcia, banery reklamowe czy kolaże. Możemy korzystać też z interaktywnych elementów takich jak karuzele produktowe czy slajdy z kolejnymi planszami. Na Facebooku oraz na IG możemy publikować też filmy i nagrania wideo. Oprócz różnorodnych form reklamy mamy też możliwość zamieszczenia ich w wielu miejscach. Może być to np. prawa kolumna lub aktualności użytkowników. Mogą być to też bardziej skryte miejsca takie jak marketplace czy messenger. Reklamy wyświetlane są w zestawieniu filmików, wynikach wyszukiwania czy na Facebook Stories. Na Instagramie możemy opublikować je w aktualnościach czy Instagram Stories.

Porada: Tworząc reklamę w Facebook Ads, możemy korzystać z podglądu na żywo tworzonej formy reklamowej. To bardzo poręczne i przydatne narzędzie, które pomoże nam stworzyć estetyczny spot. Warto również dobrze dobierać formę i umiejscowienie reklamy do specyfiki naszego produktu, tak aby można było go łatwo zaprezentować, ukazując jego pełny potencjał. Reklamując drony, warto wybierać filmy wideo, a bluzy z nadrukami grafiki.

Targetowanie

Jednym z głównych filarów systemu reklamowego Facebook Ads jest targetowanie reklamy. Targetowanie oznacza określenie grupy odbiorców, którzy zobaczą Twoją reklamę. Targetować naszą reklamę możemy na podstawie dużej ilości parametrów. Są to zarówno podstawowe dane takie jak lokalizacja, wiek, płeć czy język, jakim posługują się użytkownicy, ale też i bardziej zaawansowane parametry związane z zainteresowaniami, aktywnością na portalu, posiadanymi przedmiotami czy sposobem używania portalu. Ogólnie istnieje bardzo duża grupa takich elementów. Podczas targetowania możemy określać, jakie warunki muszą być spełnione lub, jakie warunki nie mogą być spełnione, by dana osoba zobaczyła naszą reklamę. Możemy wybierać również ich dowolną ilość, zawężając odpowiednio naszą grupę docelową. Rozpoczynając targetowanie, warto wypisać i przygotować wcześniej wszystkie pożądane parametry odbiorców ustalone np. na podstawie statystyk czy raportów, aby je, tylko wprowadzać do systemu, co znacznie ułatwi całe zadanie.

Budżet reklamowy i rozliczanie się

Facebook Ads daje ogólnie dwie możliwości rozliczania się. Jest to płatność za wyświetlenia oraz płatność za klikniecie w link. Druga opcja jest możliwa do wybrania jedynie w pewnej części celów, jakie wybieramy na początku tworzenia kampanii reklamowej. System rozliczania się działa na zasadzie aukcji reklam, a ich cena np. wyświetleń jest zmienna i zależy np. od popytu na reklamy w danym momencie. Możemy jednak samodzielnie ustawiać limity kosztów kampanii, limity dzienne, całościowe czy pojedynczych wyświetleń i kliknięć. System płatności bazuje na wystawieniu rachunku za zrealizowane reklamy po przekroczeniu kilkudziesięciu złotych lub w określonym terminie w ciągu miesiąca jeśli nie przekroczymy tej sumy. Za kampanie reklamowe możemy zapłacić np. kartą płatniczą lub PayPal-em.

Jakie korzyści daje?

Reklamowanie się na Facebooku daje bardzo wiele różnego rodzaju korzyści. Z pewnością jest to dostęp do gigantycznej liczby użytkowników. FB warz z IG umożliwia docieranie do miliardów osób na całym świecie. Również przy lokalnych czy nawet niszowych kampaniach reklamowych możemy emitować reklamę w dużej grupie osób, do której trudno byłoby dotrzeć innymi kanałami. To właśnie na Facebooku zbiera się największe grono z każdej grupy tematycznej, etnicznej czy lokalnej. Dzięki temu będziemy mogli pozyskiwać dużą ilość klientów nawet przy teoretycznie małych rynkach. Kolejnym plusem jest możliwość dokładnego targetowania, czyli wybierania osób, które zobaczą nasz przekaz reklamowy. Dzięki temu zwiększamy swoje szanse na skuteczną reklamę oraz efektywnie wydajemy środki przeznaczane na reklamę, gdyż reklama taka ma duże szanse powodzenia.

Kolejnymi korzyściami jest możliwość komfortowego zaprezentowania produktów i usług, które chcemy sprzedać dzięki dużej gamie form i umiejscowienia reklamy. Możemy również elastycznie zarządzać finansami i dopasować je do własnych preferencji np. rezygnując z szybszego wyświetlania reklam na rzecz niższej stawki. Bardzo dużym plusem jest również prostota i szybkość tworzenia kampanii reklamowej. Na Facebooku możemy stworzyć ją nawet w kilkanaście minut, prosto edytować czy robić to samodzielnie. Reklama na Facebooku jest wreszcie też dobrze odbierana przez użytkowników, którym dostarczany jest spersonalizowany — targetowany przekaz reklamowy w nie przeszkadzającej formie

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Ponieważ uważasz, że ten post był przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych! aby dowiedzieć się więcej!

Firmowa.pl

Baza wiedzy z zakresu biznesu, marketingu, prawa, księgowości i finansów.