6 powodów dla których warto posiadać swoją stronę internetową prowadząc biznes

|

5
(1)

|

|

Strony internetowe

Strona internetowa w obecnych czasach to „must-have” każdego biznesu. Wiele jednak osób prowadzających swoje marki nie do końca jest przekonanych do tego sposobu reklamy czy działalności. Wątpliwości przeważnie biorą się ze skomplikowania technologicznego, małego poziomu wiedzy, czy nie znania zalet posiadania strony internetowej. W tym tekście przedstawiamy jednak 6 powodów, dla których zdecydowanie warto mieć swoją stronę internetową i to właśnie na niej promować swój biznes w sieci.

Strona WWW jest Twoją własnością

Pierwszym plusem, dla którego warto posiadać swoją stronę internetową, i to na niej promować się w internecie jest fakt, iż witryna jest naszą własnością. Jest to zasadnicza różnica pomiędzy profilami w mediach społecznościowych czy innymi platformami, na których się promujemy. Te wszystkie miejsca są własnością gigantów IT którzy przeważnie nie liczą się z pojedynczymi użytkownikami, a często nie dokładają wszelkich starań, aby ich usługi działały bez zarzutu. Oznacza to, że posiadając profil marki na portalach społecznościowych, czy promując się w innych miejscach, bardzo często możemy paść ofiarą nie do końca poprawnie działających algorytmów, czy wręcz niesprawiedliwych ocen.

Przeznaczając czas, a także środki na stworzenie profilu, nasze konto może zostać np. po prostu zablokowane. Niezależnie od tego, czy będzie to błąd systemu, czy nieświadome łamanie przez nas zasad, spowoduje wiele problemów. Często musimy również ograniczać się różnego rodzaju regulaminami, które nakazują nam w jaki sposób mamy się promować, jak prezentować markę, a także, co możemy robić na danej platformie. Jest to bardzo uciążliwe i utrudnia promowanie się w internecie.

Posiadając własną stronę internetową jest ona w pełni naszą własnością. Kupując własny projekt witryny, a także domenę i hosting możemy zrobić z nimi cokolwiek tylko chcemy. Nie musimy również liczyć się z jakimikolwiek regulaminami, obostrzeniami czy zasadami. Z pewnością nasza strona internetowa nie zostanie wyłączona, zablokowana czy ocenzurowana. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, które pozwala działać na w internacie dokładnie w taki sposób w jaki chcemy bez obawy o utratę naszych materiałów reklamowych, contentu czy klientów, jeśli nasz profil marki zostanie np. nagle usunięty.

Wygodne przedstawienie oferty i marki

Posiadanie własnej strony internetowej i reklamowanie się na niej to również wygodne przedstawienie oferty naszej marki. Poszczególne miejsca w sieci, a także portale społecznościowe posiadają liczne ograniczenia ze względu na ilość treści, formę czy jakość. Na naszej stronie internetowej możemy dodać tyle contentu, ile uznamy za stosowne. Może być on również w dużej rozdzielczości, a także odpowiednio sformatowany. Możemy dodawać go tak często jak będziemy tylko chcieli w różnorodnej formie. Tylko na naszej własnej stronie internetowej będziemy mogli dodawać zarówno treści, zdjęcia, materiały interaktywne, wideo czy inne formy prezentacji.

Jeśli zatem dobrze przedstawimy naszą markę i odpowiednio zaprezentujemy produkt, będziemy mogli znacząco zwiększyć sprzedaż, czy generowanie konwersji. To właśnie od prezentacji w dużej mierze zależy, czy klienci skorzystają z naszych produktów i z naszej oferty. Jeśli otrzymają na portalu społecznościowym jedynie krótką tekstową wzmiankę nie będą tak skorzy do skorzystania z naszych usług, jak przy pełnej praktycznej prezentacji produktu na naszej stronie internetowej. Klienci kupujący produkty i usługi chcą wiedzieć o nich jak najwięcej i kupować świadomi. Będą zatem wybierali te produktem, których będą świadomi. Posiadając własną stronę internetową będziemy mogli również wyrobić odpowiedni schemat, czy formę prezentacji, a następnie regularnie z niego korzystać.

Możliwość pozycjonowania strony i pozyskiwania klientów

Jednym z największych plusów posiadania własnej strony internetowej marki jest możliwość jej pozycjonowania. Jest to proces, który pozwala na prezentowanie naszej witryny na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania Google. Wyszukiwarka cieszy się bardzo dużą popularnością, a ogromna liczba osób codziennie wyszukuje w niej informacji. Posiadając własną witrynę będziemy mogli poddawać ją zatem optymalizacji i konfiguracji, aby pojawiała się na najwyższych pozycjach i była odwiedzana przez osoby zainteresowane daną tematyką. To przełoży się na pozyskiwanie dużego ruchu organicznego, który często będzie nieporównywalnie większy od tego napływającego z profili w social mediach czy innych miejsc w internecie.

W sieci istnieje wiele agencji SEO, które oferują pozycjonowanie strony internetowej. Choć jest to nieprzewidywalny proces, możemy jednak w pewnym stopniu nim realnie zarządzać. Wiemy również o nim więcej, niż o pozycjonowaniu profili w mediach społecznościowych, czy świadomym pozycjonowaniu innych kanałów. Dzięki temu nasze działania mogą być zaplanowane, a także przynosić “pożądane efekty”.

Stronę internetową możemy pozycjonować w dowolny sposób, wybierając odpowiedni typ pozycjonowania. Witrynę możemy zatem promować zarówno globalnie, jak i lokalnie w konkretnym mieście. Dzięki temu możemy wybrać taki typ pozycjonowania, który będzie najlepiej odpowiadał naszej marce. Możemy również przeznaczać dowolną ilość pieniędzy od kilkuset złotych do nawet kilku – kilkunastu tysięcy złotych bez górnej granicy. Pozycjonowanie strony internetowej jest też mierzalne i dość łatwo możemy określić, jakie zyski czerpiemy z promowania witryny w wyszukiwarce Google, a także jak bardzo rentowny jest ten sposób promocji. Dzięki temu możemy następnie świadomie decydować, w jakim stopniu będziemy wykorzystywali pozycjonowanie.

Pozyskiwanie klientów z wyszukiwarki Google możemy również łatwo skalować, z czego sprawy nie zdaje sobie wiele osób szczególnie nie znających się na digital marketingu czy nowych technologiach. Oznacza to, iż, jeśli nasza strona internetowa będzie działała poprawnie i będzie spełniała nasze oczekiwania, bardzo prosto możemy przeznaczyć większy budżet na pozycjonowanie i uzyskiwać adekwatnie większe profity.

Strona internetowa to kwestie wizerunkowe

Bardzo ważnym powodem, dla którego warto posiadać swoją stronę internetową są kwestie wizerunkowe. Obecnie potencjalni klienci, czy użytkownicy sprawdzają w pierwszym kroku daną markę właśnie w wyszukiwarce. Jeśli nasza marka nie będzie miała własnej strony internetowej, mogą pojawić się wątpliwości, co do jej jakości, a także profesjonalizmu. Wiele osób może również wątpić w jej istnienie, co jest dziś już zrozumiałe. Stworzenie własnej witryny nawet wizytówkowej, której nie będziemy aktualizowali nie jest trudnym zadaniem. Jeśli konkretna marka nie potrafi poradzić sobie z tak prostym działaniem marketingowym, klienci mogą obawiać się, że nie będzie również profesjonalnie wykonywać swoich obowiązków.

Z drugiej strony sytuacja taka jest możliwością wykreowania pozytywnego wizerunku na rynku. Jeśli zatem stworzymy profesjonalną i nowoczesną stronę internetową, potencjalni klienci właśnie tak będę odbierali naszą markę. W ten sposób będziemy mogli stosunkowo łatwo zbudować pozytywny wizerunek, który tak trudno jest osiągnąć poprzez rzetelną pracę. Dzięki temu zwiększymy zasięg naszej marki, a także możemy kierować się na lidera branżowego w internecie. Jeśli zabłyśniemy na tej płaszczyźnie, nawet jeśli prowadzimy markę stacjonarnie, z czasem wiele osób zacznie korzystać właśnie z naszych usług, gdyż będzie chciało być obsługiwanym przez najlepszą markę w sieci.

Stronę WWW założysz szybko i tanio

Samo założenie strony internetowej jest bardzo proste i co najważniejsze tanie. Stronę internetową możemy założyć samodzielnie za darmo lub w symbolicznej kwocie z pełną funkcjonalnością. W sieci istnieje wiele kreatorów witryn i platform blogowych, które umożliwiają różnych opcji. W darmowej wersji nasza witryna będzie posiadała przeważnie nazwę kreatora w adresie URL, a także reklamę na stronie. Jeśli jednak wykupimy odpowiednie plany lub samodzielni kupimy hosting i domenę w cenie już ok. 200 zł rocznie będziemy mogli cieszyć się prostą własną stroną internetową. W kreatorach czy na platformach blogowych z możliwością zarządzania CMS będziemy mogli obsługiwać witrynę samodzielnie, gdyż jest to proste zadanie, porównywalne z pisaniem w standardowych edytorach tekstowych.

Jeśli zależy nam na bardziej zaawansowanym projekcie, w cenie kilkuset złotych możemy zamówić jego wykonanie. W takiej cenie otrzymamy już witrynę z kilkoma zakładkami i podstawowymi funkcjonalnościami, takimi jak np. prosty moduł sprzedażowy czy kontaktowy. Jeśli zatem będziemy chcieli założyć naszą stronę internetową, niezależnie od tego, na jakim projekcie będzie nam zależało możemy zrobić to zarówno samodzielnie a także przy pomocy wielu specjalistów. Do wyboru mamy wiele opcji, które zadowolą z pewnością nawet najbardziej wymagających właścicieli marek. Samą stronę internetową możemy założyć nawet w ciągu kilkunastu minut lub zlecić jej wykonanie. Nie będziemy musieli tracić również czasu i sił które są tak deficytowe przy prowadzeniu biznesu..

Niczym nie ryzykujesz

Ostatnim powodem, który powinien przekonać wszystkich nieprzekonanych jest fakt, że zakładając stronę internetową niczym nie ryzykujemy. Nie musimy przeznaczyć sporych kwot na jej uruchomienie, a także poświęcać jej sporych ilości czasu. W każdej chwili możemy usunąć naszą witrynę internetową lub ją edytować. Nie musimy również opierać działalności naszej marki na nowo powstałej witrynie, a możemy tworzyć z niej centrum naszego biznesu w internecie z czasem.

Założenie samej strony internetowej nie będzie również ryzykiem dla naszej marki czy biznesu. Nie jest to działanie kontrowersyjne lub mogące pogorszyć naszą sprzedaż. Wizerunkowo również posiadanie własnej witryny nie będzie powodowało żadnych problemów, gdyż jest to popularne działanie. Mówiąc również o pozycjonowaniu naszej strony internetowej również nie musimy zobowiązywać się długoterminowymi umowami z agencjami czy przeznaczać regularnie konkretnych sum na ten cel. Niektóre agencje świadczą nawet usługę pozycjonowania „za efekt”, gdzie zapłacimy dopiero, jeśli dana agencja SEO osiągnie konkretną pozycję, czy konkretny ruch na naszą witrynę jaki sobie zażyczymy.

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Ponieważ uważasz, że ten post był przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych! aby dowiedzieć się więcej!

Firmowa.pl

Baza wiedzy z zakresu biznesu, marketingu, prawa, księgowości i finansów.