Content marketing. Czym jest, jak go wdrażać i jakie ma zalety?

|

5
(2)

|

|

Content marketing

Content marketing, marketing i treści czy marketing tekstowy – to tylko niektóre z nazw odzwierciedlających promowanie się poprzez publikowanie treści w sieci. Jest to obecnie już jeden z najważniejszych i najpopularniejszych sposobów promocji marki w internecie który regularnie zyskuje na priorytecie. W tym tekście odpowiadamy, czym jest content marketing, dlaczego jest taki ważny, a także jakie formy treści mamy do wyboru i gdzie publikować content przez który chcemy być znajdowani w sieci.

Czym jest content marketing

Content marketing to jeden z najpopularniejszych rodzajów marketingu internetowego. Polega on na przeciąganiu do naszej marki odbiorców, a także klientów przy pomocy treści, jakie publikujemy w internecie. Celem content marketingu jest zwiększenie widoczność naszej marki w sieci, a także zainteresowanie odbiorców publikowanymi treściami, którzy następnie przejdą na naszą stronę internetową i skorzystają z naszych usług.

Marketing treści jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się trendów digital marketingu. Staje się również coraz popularniejszym i coraz ważniejszym z wielu względów. Posiada wiele zalet i jest doskonale sprawdzony w praktyce. Aby go wdrażać, nie musimy spełniać konkretnych wymagań, a wykorzystywać możemy go bez względu na to, w jakiej w branży działamy, jak dużą markę prowadzimy, a także, jakimi środkami dysponujemy. Możemy wdrażać go zarówno za darmo samodzielnie bez ponoszenia żadnych kosztów takich działań, jak i zwracając się do licznych agencji marketingowych, które oferują przeprowadzenie profesjonalnej kampanii content marketingowej.

Content marketing jest w opozycji do tradycyjnych nachalnych i nagabujących systemów reklamy. Jest to jeden z najbardziej jakościowych sposobów promocji w sieci, a także bazuje na rzetelności i dostarczaniu konkretnych profitów użytkownikowi, a nie samym nakłanianiu go do zapoznania się z marką. To właśnie korzyści, jakie daje content marketing mają sprawić, iż odbiorca zapozna się z naszą firmą, a nie sama “pusta” zachęta.

Dlaczego jest taki ważny

Pierwszym powodem, dla którego content marketing jest taki ważny, jest zwiększająca się świadomość i wymagania odbiorców. Obecnie klienci, odbiorcy czy użytkownicy w internecie stają się coraz bardziej wymagający wobec stron internetowych, marek czy treści, z jakimi się stykają. Chcąc publikować treści, musimy zwrócić uwagę, aby były one dostosowane do odpowiedniej grupy docelowej, były jakościowe a także przydatne i wiarygodne. Na rynku istnieje również bardzo wiele konkurencyjnych firm i marek, a także w serwisów czy portali. Jeśli zatem chcemy wyróżnić się i dotrzeć do klientów, powinniśmy publikować i jakościowy content i wdrażać marketing treści. Użytkownicy obecnie chcą otrzymywać kompletne, a także wysokojakościowe informacje, które pomogą im w wyborze konkretnych produktów, zwiększać swoją wiedzę, a także wykonywać konkretne czynności. Treści są zatem niezmiernie ważnym elementem promocji marki, który pozwala wyróżnić się na rynku i zbudować pozytywny wizerunek niezależnie od branży, czy tematyki wielkiej działamy. To właśnie jakościowe treści są dziś bardzo pożądane przez użytkowników i jako marka nie możemy zignorować takiego faktu.

Drugim powodem, dla którego content jest obecnie niezwykle ważny i staje się coraz ważniejszy jest SEO. Pozycjonowanie stron internetowych pozwala wypromować naszą witrynę na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Każda strona, profil a nawet pojedyncze treści są zatem odpowiednio optymalizowane i dostosowywane do wyszukiwarki Google. Wyszukiwarka ta jest zdecydowanie najpopularniejszy miejscem w internecie, gdzie poszukujemy informacji, a co za tym idzie dokłada ona wszelkich starań, aby użytkownicy znajdowali rzetelne, jakościowe i przydatne treści. W swoich algorytmach pozycjonujących uwzględnia rosnąca istotność treści, a content jest obecnie jednym z najważniejszych czynników rankingowych i z pewnością nie zmieni się to przez wiele lat. Chcąc zatem być widocznymi w sieci musimy publikować jakościowy content, który będzie widoczny w wyszukiwarce, a dzięki temu będziemy lepiej widoczni jako marka w internecie.

Formy contentu

Content to przede wszystkim różne rodzaje treści pisanych. Możemy zaliczyć do nich podstawowe artykuły tematyczne, wpisy blogowe, treści eksperckie czy krótkie posty. Treści pisane to też raporty i statystyki, poradniki, tutoriale czy opowiadania i content artystyczny.

Drugim typem contentu, jaki możemy zamieszczać w sieci, chcąc promować naszą markę to treści graficzne. Będziemy zaliczali do nich zdjęcia, grafiki, infografiki, a także zdjęcia panoramiczne, czy komiksy i rebusy. Do bardziej zaawansowanych form graficznego contentu możemy zaliczyć zdjęcia 360 stopni, po których będziemy mogli się rozglądać.

Materiały wideo to trzeci kolejny główny typ treści, które możemy publikować w internecie. Przede wszystkim zaliczają się do nich krótkie filmiki, a także filmy instruktażowe, czy filmy długometrażowe. W kategorii video możemy również wyszczególnić takie typy treści jak animacje, wideo poradniki czy prezentacje. Bardzo ciekawym i rozbudowanym typem treści jest również webinarium, czyli transmisja online prowadzona na żywo na tematy związane z daną branżą.

Do bardziej oryginalnych form contentu, które używane są nieco rzadziej, niż wszystkie wyżej wymienione możemy zaliczyć np. e-booki, podcasty, wirtualne spacery, czy interaktywne filmy 360 stopni.

Gdzie go publikować

Jeśli wiemy już, jakie formy contentu możemy publikować w sieci, aby promować naszą markę, warto również przedstawić miejsca, w których możemy publikować te treści.

Przede wszystkim będzie to nasza strona internetowa, na której będziemy mogli publikować treści bez jakichkolwiek ograniczeń. Jest to bardzo dobre rozwiązanie gdyż będziemy mogli przedstawić często długie a także rozbudowane i dostosowane do naszych odbiorców formy contentu. Pomoże nam to dodatkowo pozyskiwać odbiorców z wyszukiwarki Google, gdyż strona będzie wyżej pozycjonowana.

Treści możemy publikować również w mediach społecznościowych. Jest to miejsce, które gromadzi wiele milionów odbiorców z całego świata. Odpowiednio otagowane, jakościowe i interesujące treści z pewnością będą bardzo dobrze odbierane.

Fora internetowe nie są z pewnością pierwszym wyborem, po które sięgamy, jeśli chcemy publikować content w sieci. Są to jednak bardzo dobre miejsca z dużym potencjałem. Na forach internetowych będziemy mogli przeważnie publikować content dużo bardziej elastycznie, niż w social mediach a także będziemy trafiali bezpośrednio do grupy docelowej odbiorców. Nie musimy również przejmować się pozycjonowaniem naszych treści, gdyż forum jest już pozycjonowane i widoczne w wyszukiwarce Google.

Najlepszym miejscem na publikowanie treści wideo jest YouTube. Jest to największy serwis z filmikami wideo na świecie, który umożliwia dodawanie różnorodnych nagrań — zarówno pod kątem długości, a także formy, czy jakości i tematyki. Same nagrania możemy również następnie osadzać na stronach internetowych lub w sieci, korzystając z szybkich i jakościowych serwerów idealnie nadających się do publikowania wideo.

Dlaczego warto

Publikowanie contentu w sieci i zdobywanie poprzez niego odbiorców jest bardzo korzystnym sposobem reklamy internetowej. Pierwszym i zarazem najważniejszym plusem jest jego skuteczność. Obecnie jakościowy content cieszy się bardzo dużą popularnością. Odbiorcy chcą samodzielnie przyswajać wiedzę, a także zwiększyć swoje kompetencje w danej kategorii i podejmować decyzje zakupowe świadomie. Korzystają oni zatem chętnie z jakościowego contentu, który znajduje się w internecie, a następnie sprawdzają markę, która go opublikowała. Korzystając z content marketingu możemy zatem liczyć na bardzo duży pozytywny odzew.

  • Content marketing jest również elastyczny, a także łatwy we wdrożeniu. Możemy publikować w sieci dokładnie takie treści, jakie potrafimy stworzyć w tych miejscach, w których uznajemy to za stosowne. Możemy wdrażać go również na taką skalę, na jaką możemy wykonywać działania marketingowe. Nie musimy zobowiązywać się do konkretnych działań, czy wykonywać ich regularnie. Dużym plusem content marketingu jest również możliwość skalowania tego typu reklamy. Wystarczy przeznaczać coraz większe budżety i publikować jeden ten sam tekst lub materiał na coraz popularniejszych serwisach. Dzięki temu jedynie, zwiększając nakłady dotrzemy do bardzo dużej grupy docelowej odbiorców.
  • Pasywność content marketingu również jest bardzo dużym i często niezauważalnym plusem. Raz dodając treści w internecie będą one generowały dla nas przypływ nowych klientów i odbiorców przez bardzo długi czas. Oznacza to, iż wydając środki lub przeznaczając pewną ilość czasu na opublikowanie jednego tekstu, będzie on generował dla nas zyski, nawet gdy nie będziemy już zajmowali się tą treścią. Budując odpowiednio szeroki zasięg danego contentu w internecie, po wykonaniu wstępnej pracy, korzyści płynące z danej treści możemy czerpać jeszcze przez wiele lat. Wspomaga to również ogólną skuteczność, gdyż do nowo dodawanego contentu będzie dochodził jeszcze ruch z poprzednich publikacji. Zastanawiając się zatem nad wyborem sposobu marketingu internetowego warto postawić na content marketing przynajmniej w pewnej części, aby czerpać korzyści długofalowo.
  • Efektywność finansowa content marketingu również zasługuje na podkreślenie, jeśli wyliczamy zalety marketingu treści. Wydając środki na ten typ promocji w internecie, przede wszystkim trafiamy do konkretnej grupy docelowej. Przeznaczamy zatem środki na reklamę w takiej grupie osób, które z dużym prawdopodobieństwem mogą skorzystać z naszej oferty. Daje to nam największe możliwe szanse na pozyskanie klientów. W przeciwieństwie do pozycjonowania stron internetowych, gdzie na naszą witrynę możemy pozyskiwać niejakościowy ruch organiczny i osoby które poszukiwały innych słów kluczowych, przy content marketingu z naszymi treściami będą zapoznały się jedynie osoby realnie zainteresowane daną kategorią. Będą to również zaangażowane osoby, którym zależy na przeczytaniu długiego tekstu lub zapoznaniu się z materiałem tematycznym. Promocja wśród takich osób będzie zdecydowanie lepsza, niż promocja np. w systemach reklamowych social mediów, gdzie duża część osób zostanie zakwalifikowana do wyświetlania reklamy, ale nie będzie zainteresowana zakupem.

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Ponieważ uważasz, że ten post był przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych! aby dowiedzieć się więcej!

Firmowa.pl

Baza wiedzy z zakresu biznesu, marketingu, prawa, księgowości i finansów.