Linkowanie zewnętrzne pozycjonowanej strony

|

5
(2)

|

|

SEO pozycjonowanie

Linkowanie zewnętrzne to jeden z najważniejszych czynników rankingowych, który wpływa na pozycję promowanej witryny w wyszukiwarce Google. Często kładziemy spory nacisk na linkowanie zewnętrzne, chcąc pozyskać jak największą liczbę jakościowych linków. Często również kończą nam się pomysły, skąd możemy je pozyskiwać i stajemy przed murem. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze, najskuteczniejsze czy najbardziej oryginalne sposoby na pozyskiwanie linków zwrotnych do naszej pozycjonowanej witryny.

Linki dofollow i nofollow

Mówiąc o pozyskiwaniu linków z internetu do naszej pozycjonowanej witryny przede wszystkim powinniśmy wyjaśnić, czym są linki typu dofollow i nofollow. Aby skutecznie pozycjonować naszą witrynę należy posługiwać się świadomie tymi dwoma typami linków zwrotnych. Dofollow i nofollow są to atrybuty linków, które sprawiają, iż linki przekazują część „mocy” ze strony, z której pochodzą na naszą witrynę lub nie robią tego. Kierując linki dofollow na naszą witrynę, czerpie ona część statystyk ze strony, na której umieściliśmy linki, tym samym podnosząc swoje parametry. Zamieszczenie linku typu nofollow teoretycznie zaś nie daje żadnej wymiernej, bezpośredniej korzyści przy pozycjonowaniu wpływającej na jakość naszej witryny. Jest to jednak tylko z pozoru „gorszy” typ linków zwrotnych. Sami pracownicy Google przyznają, iż linki z atrybutem nofollow, choć nie dają nocy pozycjonującej, mają pośrednio pozytywny wpływ na proces pozycjonowania. Przede wszystkim ułatwiają robotom indeksującym przechodzenie na naszą stronę internetową, a także zwiększają ruch na naszej witrynie. Służą również do uwiarygodnienia linkowania gdyż wyszukiwarka Google posiada liczne algorytm wykrywające próby manipulacji. Chcąc zatem linkować naszą witrynę powinniśmy zatem równomiernie pozyskiwać linki różnego rodzaju, gdyż oba typy są korzystne.

Artykuły sponsorowane

Pierwszym sposobem, w jaki możemy pozyskiwać linki zwrotne do naszej pozycjonowanej strony internetowej jest umieszczanie ich w artykułach sponsorowanych. Są to treści, które możemy umieścić w zamian za opłatą na portalu tematycznym. W sieci istnieje wiele tego typu serwisów, które umożliwiają „zareklamowanie się” i umieszczenie w tekście odnośnika do naszej witryny. Niektóre agencje SEO, czy marki posiadają specjalnie prowadzone witryny, w tym celu i świadczą bezpośrednio usługę linkowania ze swoich serwisów.

Przede wszystkim rozwiązanie to jest bardzo komfortowe, gdyż w zamian za opłatę możemy pozyskać link z jakościowego serwisu internetowego. Przed publikacją linku najczęściej mamy do dyspozycji szczegółowe statystyki serwisów, dzięki czemu możemy stwierdzić, czy linkowanie z takich stron internetowych będzie dla nas korzystne. Do wyboru mamy również bardzo dużą liczbę portali o różnej tematyce. Możemy również samodzielnie dobierać koszt do naszych możliwości i efektywnie wykorzystywać budżet przeznaczony na ten cel. Plusem wybierania artykułów sponsorowanych przede wszystkim jest jakość serwisów, z których dodajemy linki do naszej witryny, a także ich optymalizacja pod kątem pozycjonowania i linkowania, gdyż serwisy te były tworzone z taką myślą.

Porada: Wykonując linkowanie zewnętrzne bezwzględnie należy zwracać uwagę na jakość pozyskanych linków. Obecnie tendencja faworyzowania jakościowych backlinków zwiększa się i coraz większą uwagę wyszukiwarka Google przywiązuje do tego, z jakich witryn prowadzą linki do naszego serwisu internetowego. W myśl tej zasady jeden silny link z jakościowej witryny jest wart znacznie więcej, aniżeli wiele linków z obumarłych czy nieaktywnych serwisów.

Media społecznościowe

Kolejnym miejscem, gdzie możemy umieszczać linki do naszej strony internetowej są media społecznościowe. Google kładzie coraz większy nacisk na sygnały społecznościowe, a więc powiązywanie naszej witryny z social mediami w jakikolwiek sposób jest bardzo korzystne.

Linki do strony internetowej możemy dodawać z naszych profili na różnych platformach społecznościowych. Możemy również zamieszczać różnorodne posty tematyczne zawierające odnośniki do naszej witryny. Należy pamiętać, aby odpowiednio je optymalizować pod kątem danego serwisu społecznościowego. Możemy również nawiązywać współpracę z influencerami, którzy będą zgadzali się na umieszczenie odnośnika ze swoich profili, zwiększając tym samym zasięg linkowania. Takie umieszczanie linków zwrotnych do pozycjonowanej witryny nie jest najpopularniejszym i najczęściej wykorzystywanym sposobem linkowania. Przeważnie uważamy, iż linki takie nic nie dają a wyszukiwarka Google pomija je. Nic bardziej mylnego. Wyszukiwarka Google doskonale radzi sobie z indeksowaniem mediów społecznościowych i powinniśmy umieszczać linki zwrotne naszej witryny we wszystkich miejscach w social media, gdzie jest to tylko możliwe.

Fora internetowe

Kolejnym – tym razem najbardziej popularniejszym miejscem, gdzie możemy dodawać linki zwrotne do naszej witryny są fora internetowe. Jest to najczęściej wykorzystywane miejsce przez osoby pozycjonujące swoją stronę internetową i ma to wiele przyczyn. Przede wszystkim działanie takie wykonywane jest od początku funkcjonowania wyszukiwarki Google, gdy był to najłatwiej i najszerzej dostępny sposób linkowania. W dalszym ciągu backlinki z for mogą pomagać nam linkować naszą witrynę, ale chcąc pozyskiwać linki z tych miejsc powinniśmy zwrócić uwagę na kilka elementów.

Przede wszystkim powinniśmy wybierać jedynie aktywne i duże fora internetowe, które sam w sobie będą miały bardzo dobre statystyki. Dobrym rozwiązaniem jest również wykorzystywanie forów lokalnych związanych z danym regionem czy rejonem. Dzięki temu będziemy mogli podkreślić lokalny kontekst pozycjonowania, jeśli naszą stronę pozycjonujemy właśnie lokalnie. Wybierając fora internetowe powinniśmy stawiać na fora o takiej samej tematyce, o której jest nasza strona internetowa. Wbrew pozorom ma to dość spore znaczenie, a Google dokładnie potrafi interpretować witryny połączone linkami pod kątem tematycznym. Dodając linki w miejscach tego typu powinniśmy przede wszystkim zadbać o naturalność, a także dodawać linki dobrze zamaskowane ciekawymi postami czy dyskusją. Dzięki temu nie będziemy musieli często i w dużej ilości uzupełnić usuniętych linków do naszej strony internetowej.

Portale ogłoszeniowe

Zamieszczenie linku zwrotnego podczas pozycjonowania witryny na renomowanej stronie, która ma wiele milionów wejść jest marzeniem każdego właściciela witryny. Przeważnie za taką możliwość musimy zapłacić nawet kilkanaście lub kilkadziesiąt tysięcy złotych, myśląc o artykułach sponsorowanych. Linki takie możemy jednak pozyskać za darmo z dużych i renomowanych portali internetowych, jakimi są serwisy ogłoszeniowe. Miejsca te wbrew pozorom bardzo dobrze nadają się do wdrażania linkowania.

Chcąc pozyskiwać linki w taki sposób przede wszystkim powinniśmy wykorzystywać te wszystkie ogłoszenie, które dodajemy aktualnie np. związane z rekrutacją pracowników, czy naszą ofertą. Zamieszczenie linków w treści ogłoszeń będzie bardzo nieszablonowym rozwiązaniem, które jednak warto wykorzystywać. Do tego celu powinniśmy używać wszystkich możliwych portali ogłoszeniowych, a także regularnie wznawiać wygasłe ogłoszenia. Możemy również zamieszczać regularnie większą ilość linków, pamiętając, aby nie łamało to regulaminów danych miejsc.

Wikipedia

Jednym z najbardziej efektywnych i najlepszych miejsc, w których możemy umieszczać linki zwrotne do naszej witryny jest Wikipedia. Jest to wręcz irracjonalny kierunek, którego pod uwagę nie bierze zdecydowana większość marek i firm. Pozyskanie jednak linków z tak dużego i renomowanego serwisu internetowego — dodatkowo faworyzowanego do przez Google jest jednak niezwykle dobrym posunięciem.

Cały szalony plan pozyskiwania linków z Wikipedii tkwi w prostocie. Aby pozyskać je w jakościowy i legalny sposób należy stworzyć po prostu wartościowe wpisy i dodać je do moderacji. Jeśli będą one spełniały warunki dobrego contentu zostaną opublikowane wraz z naszym linkiem do pozycjonowanej strony internetowej. Jest to bardzo sprytny wybieg, który możemy wdrażać ze szczególną starannością. Przede wszystkim będziemy musieli poświęcić pewną ilość czasu na stworzenie unikalnego, ale także wartościowego contentu. Będziemy również musieli oczekiwać na cały proces publikacji. W nagrodę jednak za wytrwałość i rzetelność będziemy mogli pochwalić się niezwykle mocnymi i linkami z najpopularniejszego serwisu encyklopedii na świecie.

Viral marketing

Jednym z najbardziej zaskakujących sposobów na pozyskiwanie linków zwrotnych, który jest niezwykle skutecznym i efektywnym zarazem jest viral marketing. W tej opcji marketing wirusowy będzie służył do linkowania naszej strony, a nie zwiększenia jej zasięgu i widoczności. Jeśli chcemy pozyskać dużą liczbę linków zwrotnych powinniśmy zatem stworzyć ciekawy, przydatny czy kontrowersyjny materiał, który będzie często i chętnie rozpowszechniany przez odbiorców. Dzięki polecaniu linku do naszej strony internetowej przez liczbę odbiorców będziemy mogli zatem liczyć na darmowe linkowanie naszej witryny na szeroką skalę w naturalny sposób. Choć rozwiązanie to nie jest najpopularniejszym, to właśnie od niego często powinniśmy zacząć wszystkie nasze działania w internecie. Często może okazać się, iż materiał zyskał taką popularność, iż nie musimy już w danej chwili wdrażać żadnej innej metody pozyskiwania linków zwrotnych.

Dlaczego powinniśmy linkować swoją witrynę

Linkowanie naszej strony internetowej w procesie pozycjonowania jest konieczne z kilku względów. Przede wszystkim w ten sposób udowadniamy w wyszukiwarce Google, iż nasza strona jest wartościowa i polecana w internecie między wieloma osobami. Kolejnym powodem, dla którego powinniśmy wykonywać linkowanie zewnętrzne jest fakt pozyskiwania dużej liczby osób poprzez linki zwrotne. Choć ich celem jest zupełnie inne zadanie, wiele osób gdy odnajdzie nasz odnośnik przejdzie na witrynę. Dzięki temu będziemy mogli pozyskiwać ruch organiczny i zwiększać statystyki naszego serwisu. Wiele linków w internecie ułatwia również indeksowanie naszej strony internetowej, gdyż roboty indeksujące, będąc na innych witrynach łatwiej przejdą na nasz serwis. To w porównaniu z dużą ilością jakościowych linków zwrotnych sprawi, iż nasza strona będzie oceniana częściej, bardziej kompleksowo, a także lepiej.

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Ponieważ uważasz, że ten post był przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych! aby dowiedzieć się więcej!

Firmowa.pl

Baza wiedzy z zakresu biznesu, marketingu, prawa, księgowości i finansów.