Czym jest performance marketing? Poznaj marketing efektywnościowy!

|

0
(0)

|

|

Czym jest performance marketing? Poznaj marketing efektywnościowy!

Performance marketing to z pewnością jeden z najszybciej rozwijających się trendów na rynku reklamowym. Nie dzieje się tak bez przyczyny a marketing efektywnościowy jest wykorzystywany przez coraz większą ilość marek, firm czy nawet osób prywatnych. Czym zatem jest performance marketing, jakie plusy posiada i co daje? Wszystkie najważniejsze kwestie performance marketingu prezentujemy poniżej.

Czym jest performance marketing

Performance marketing to tzw. marketing efektywnościowy, który polega na osiąganiu konkretnych efektów poprzez e-marketing. Wykorzystuje on zestaw działań i narzędzi, które służą do uzyskania konkretnego celu, z jakim zgłasza się klient do agencji marketingowej. Będzie on zatem koncentrował się na osiągnięciu konkretnego celu, na jakim zależy klientowi bez zbędnych działań digital marketingowych. Performance marketing zakłada osiąganie danego efektu najkrótszą możliwą drogą przy wykorzystaniu wszystkich możliwych sposobów. Celem performance marketingu mogą być bardzo różne efekty. Możemy zaliczyć do nich np.:

  • rejestracje w serwisie
  • zapisanie się do newslettera
  • wygenerowanie leadu
  • wypełnienie ankiety
  • sprzedaż w sklepie internetowym
  • polubienie profilu w mediach społecznościowych
  • przejście na landing page

Na rynku istnieje wiele agencji specjalizujących się w performance marketingu lub agencji marketingowych świadczących taką usługę. Performance marketing posiada wiele zalet, a także jest sprawdzonym i często wykorzystywanym sposobem digital marketingu. Agencje oferujące takie działania skupiają się na pomocy klientowi w uzyskaniu konkretnego celu, który chce osiągnąć poprzez marketing internetowy, a nie na kompleksowych działaniach reklamowych, które dopiero pośrednio mają prowadzić do uzyskiwania takich efektów np. sprzedaży czy budowy pozytywnego wizerunku marki.

Klienci przy performance marketingu płacą jedynie za wygenerowane konkretnego efektu, a nie przeprowadzenie danej kampanii reklamowej. Jest to największa różnica w porównaniu z innymi sposobami promocji w internecie. Reklamodawca płaci zatem tylko wtedy jeśli agencja wygeneruje konkretny lead lub akcję. Performance marketing wykorzystuje się zatem w sytuacjach kiedy zależy nam na osiąganiu konkretnego celu reklamowego, a niekompleksowym reklamowaniu się. Jest on możliwy do wdrożenia w każdej marce.

Ważną częścią performance marketingu jest mierzenie konwersji, czyli działań pożądanych, na którym zależy klientom. Mogą być one rozliczane przy pomocy jednego z wielu sposobów lub poszczególne sposoby, mogą być łączone w zależności od konkretnej współpracy.

Najpopularniejszymi modelami rozliczeń w performance marketingu są CPS (Cost Per Sale), CPC (Cost Per Click), CPL (Cost Per Lead), CPA (Cost Per Action). Odpowiednio oznaczają one opłatę za wygenerowanie sprzedaży, kliknięcie w reklamę, pozyskanie kontaktu do odbiorcy i wygenerowanie akcji np. rejestrację w serwisie.

Agencje marketingowe wdrażające dla klientów marketing efektywnościowy, mogą korzystać z różnych narzędzi i strategii marketingu internetowego. Do najczęściej wykorzystywanych możemy zaliczyć media społecznościowe, systemy reklamowe Google Ads i Facebook Ads, content marketing, e-mail marketing, marketing szeptany, programy afiliacyjne i lojalnościowe czy reklamy displayowe. Agencje marketingowe, mogą również wykorzystywać rzadsze i bardziej oryginalne sposoby reklamy takie marketing na serwisach ogłoszeniowych czy influencer marketing. Performance marketing będzie zatem korzystał z tych wszystkich narzędzi i możliwości, które dadzą jak najlepsze rezultaty przy osiąganiu konkretnego określonego przez klienta celu. Marketing efektywnościowy jest zatem dostosowany indywidualnie do konkretnej sytuacji i nie posiada sztywnej definicji.

Korzyści performance marketingu

Performance marketing jest bardzo korzystnym sposobem reklamowania się w internecie. Ma on wiele zalet – charakterystycznych tylko dla tego sposobu promocji, które warto poznać, jeśli nie znamy jeszcze tego sposobu reklamowania się lub zastanawiamy się nad jego wdrożeniem.

Pierwszą korzyścią performance marketingu jest ukierunkowanie na konkretny cel. Przeważnie każda marka czy firma posiada konkretne cele np. sprzedażowe czy wizerunkowe, które chce osiągnąć. Wszystkie działania marketingowe będą zatem skoncentrowane na osiągnięciu właśnie danego konkretnego celu. Będzie to zapobiegało marnowaniu czasu, środków czy potencjału marki, a także pozwoli na skuteczne działania.

Ważny plusem tego sposobu promowania się w internecie jest również elastyczność działań marketingowych. Kampanie performance marketingowe możemy dywersyfikować, a także monitorować, analizować i edytować. Nie są one często zobowiązujące, a w połączeniu z wieloma formami marketingu, które mogą być wykorzystywane jednocześnie, performance marketing daje możliwość dostosowania ich do konkretnej marki czy sytuacji. Dzięki temu niezależnie od tego w jakiej branży działamy, a także jaką marką jesteśmy, jaki cel chcemy osiągnąć oraz jakie możliwości posiadamy, performance marketing pomoże nam osiągnąć konkretny cel do którego dążymy najprostszą drogą.

Performance marketing jest również bardzo korzystny dla klientów — marek które nie znają się na digital marketingu w zaawansowany sposób. Często ma to miejsce, gdyż poszczególne marki są specjalistami w swoich kategoriach, a do agencji marketingowych zgłaszają się właśnie dlatego, że nie chcą promować się samodzielnie. W takiej sytuacji wybierając performance marketing, klient nie musi sam decydować o koncepcji czy strategii reklamowej, a także współpracować w jakikolwiek sposób z agencją. To specjaliści będą starali się na różne sposoby osiągnąć konkretny cel dla klienta, który będzie mógł po prostu powiedzieć, na czym mu zależy. Bardzo często klienci korzystający z usług agencji marketingowych i tradycyjnego digital marketingu próbują wdrażać różne strategie, działania długofalowe czy taktyki myśląc, iż są one korzystne. Wymaga to obrania konkretnego kursu reklamowego i realizowania go. Decydując się na performance marketing, klient jedynie określa cel, jaki chce uzyskać, a specjaliści dobierają aktualnie najlepsze metody, aby zrealizować ten cel.

Ważna zaletą performance marketingu jest również jego mierzalność. Decydując się na niego, otrzymujemy konkretne statystyki. Możemy łatwo określić jaką sumę przeznaczyliśmy na działania marketingowe tego typu, a także jakie konkretne efekty uzyskaliśmy. Dzięki temu możemy zadecydować też czy marketing w takim stylu jest opłacalny i rentowny oraz czy zamierzamy go kontynuować. W porównaniu do wielu skomplikowanych działań marketingowych, które nie są możliwe do zmierzenia za które płacimy, performance marketing stoi na straży naszego budżetu reklamowego.

Performance marketing to również efektywności działań reklamowych. Skupia się on na tym, aby być przede wszystkim skuteczny i efektywny finansowo. Wydając zatem środki na performance marketing, mamy pewność, iż otrzymamy najwięcej możliwych korzyści za konkretną sumę, a wszystkie działania będą kładły nacisk tylko na dany cel. Wszystkie działania promocyjne są prowadzone pod kątem oszczędności, aby dawały jak największy zwrot inwestycji w reklamę. Dzięki intensywnemu ukierunkowaniu na cel, kampanie performance marketingowe są również bardzo dobrą inwestycją. Wydając na nie środki, mamy pewność, że regularne działanie tego typu będzie przynosiło efekt. Poprzez to będziemy mogli reinwestować środki i zwiększyć skalę naszych działań. Jeśli działania performance marketingowe nie będą przynosiły rezultatu, specjaliści zmienią je lub będziemy mogli zrezygnować z nich i wdrożyć inne metody promocji. Performance marketing jest zatem idealnym sposobem jeśli chcemy zainwestować środki w reklamę i oczekujemy, że będzie przynosiła ona coraz lepsze efekty

Kampanie efektywnościowe bardzo często dają również szybkie efekty. Choć nie jest to regułą, w zdecydowanej większości przypadków będziemy mogli liczyć na szybkie pozyskiwanie klientów czy inne rezultaty. Jest to bardzo ważny plus gdyż czas w biznesie to pieniądz, a inwestując go w reklamę, chcemy uzyskiwać jak najszybsze efekty.

Czy warto korzystać z performance marketingu

Tak, odpowiedź na to pytanie jest jak najbardziej twierdząca. Performance marketing jest bezpiecznym, a także niezwykle korzystnym sposobem marketingu internetowego. Możemy zatem z niego korzystać bez obaw i realizować wiele celów związanych z naszą marką. Warto stawiać na niego w sytuacji kiedy chcemy osiągnąć konkretny ogólny cel z naszą marką lub kiedy chcemy osiągać pomniejsze cele, jakie istnieją w konkretnej sytuacji. Warto jednak pamiętać, iż performance marketing nie będzie złotym środkiem na wszystkie problemy marki. Nie powinniśmy wykorzystywać go poza tym w tych wszystkich sytuacjach, w których nasza marka będzie potrzebowała bardziej ogólnych i kompleksowych działań promocyjnych. Rezygnacja z performance marketingu w takich sytuacjach nie będzie wynikała z jego słabości, a konieczności wyboru innych rozwiązań. Dobrym przykładem może być posiadanie niezoptymalizowanej i niskojakościowej strony internetowej. Nawet pozyskiwanie na nią ruchu przy pomocy performance marketingu nie będzie zbyt najlepszym pomysłem. Z drugiej strony jeśli jednak nasza marka jest gotowa na przyjęcie klientów i realizację głównego celu np. sprzedaży, performance marketing może pomóc jej uzyskiwać dokładnie takie cele, których oczekuje.

Jak wybrać dobrą agencję marketingową?

Gdy chcemy skorzystać z performance marketingu poznawszy jego zalety i możliwości, głównym pytaniem, jakie zaprząta naszą głową jest to jak wybrać dobrą agencją marketingową, która przeprowadzi dla nas taką kampanię. Przede wszystkim, warto stawiać na agencje specjalizujące się w tym rodzaju marketingu. Będą one bardziej ukierunkowane na ten rodzaj promocji i będę bardziej kompetentne w tym zakresie. Najczęściej zatrudniają one specjalistów właśnie z tej konkretnej kategorii marketingu internetowego i świadczą specjalistyczne usługi performance marketingowe. Wybierając dobrą agencję która poprowadzi dla nas taką kampanię reklamową, przede wszystkim powinniśmy kierować się również standardowymi wskazówkami. Powinny być to zatem agencje doświadczone, posiadające pozytywne opinie, a także polecane przez inne osoby. Jeśli do wyboru mamy kilka agencji, warto wybrać te, które oferują najniższe stawki, aby móc reklamować się korzystnie. Dobrą podpowiedzią jest również skontaktowanie się z kilkoma obiecującymi agencjami performance marketingowymi i poproszenie ich o indywidualną wycenę usługi. Często może być ona atrakcyjniejsza od ogólnego cennika, a rozmowa z agencją często rzuci też zupełnie inne światło na współpracę.

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Ponieważ uważasz, że ten post był przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych! aby dowiedzieć się więcej!

Firmowa.pl

Baza wiedzy z zakresu biznesu, marketingu, prawa, księgowości i finansów.