Reklama w mediach społecznościowych. Sprawdź czym jest i dlaczego warto jej używać!

|

5
(2)

|

|

Reklama w social mediach

Reklama w mediach społecznościowych – publikowana na grupach tematycznych, naszym profilu, czy poprzez płatny system reklamowy Facebook Ads jest niezwykle korzystnym rozwiązaniem. Ma on wiele zalet, a także pomaga spełniać różne cele. W tym tekście poruszamy dwie główne kwestie reklamy w mediach społecznościowych, odpowiadając na pytanie — czym jest reklama w social mediach a także dlaczego warto je używać.

Czym jest reklama w social mediach

Reklama w social mediach to reklama różnego typu w mediach społecznościowych. Jest ona publikowana na różnorodnych platformach o charakterze społecznościowym i może występować w różnej formie. Przekaz reklamowy może mieć wiele typów i być zarówno reklamą tekstową, graficzną, wideo a nawet interaktywną. Reklama w social mediach może być również podstawowym prostym i pojedynczym działaniem promocyjnym, jak i dużą skomplikowaną kampanią reklamową. Promocja w mediach społecznościowych ma trafiać bezpośrednio do użytkowników danego portalu, a także skłaniać ich do wykonania konkretnych czynności. Przy pomocy tego typu reklam możemy osiągnąć różne cele np. sprzedażowe, wizerunkowe czy związane z budową marki, a także zwiększeniem zasięgu.

Do reklamy w social mediach będą zatem zaliczały się te wszystkie czynności, które mają na celu promować naszej marki. Możemy wyróżnić spośród nich dwa typy – darmowe i płatne działania promocyjne. Do darmowych działań możemy zaliczyć prowadzenie jakościowego profilu, content marketing, zamieszczanie informacji o firmie czy dodawanie treści reklamowych na grupach, a także publikowanie odpowiednio otagowanych treści. Do płatnych sposobów reklamy w mediach społecznościowych przede wszystkim możemy zaliczyć płatne systemy reklamowe tak jak np. Facebooka Ads, reklamy na Twitterze czy LinkedIn a także influencer marketing.

Elastyczna reklama

Pierwszą korzyścią marketingu w social mediach jest elastyczność tego typu reklamy. Przede wszystkim mamy do wyboru bardzo dużą ilość różnych typów reklamy, gdzie możemy elastycznie wybierać, jakie formy chcemy publikować. Możemy zatem dostosowywać rodzaj reklamy do naszych możliwości, preferencji czy celu, jaki chcemy osiągnąć publikujący zarówno proste posty reklamowe, jak i drogie zaawansowane spoty wideo.

Możemy również przeznaczać dowolne budżety na promocję, czerpiąc adekwatnie większe lub mniejsze zyski z naszych działań. Jest to spory plus gdyż w wielu przypadkach np. reklamy telewizyjnej musimy posiadać spory budżet, aby w ogóle rozpocząć promocję. Reklamę w social mediach możemy również wdrażać niezobowiązująco i na taką skalę, na jaką mamy możliwości. Dzięki temu będziemy mogli przetestować reklamę w praktyce na niskich budżetach lub za darmo i zwiększać nakłady jedynie na działania promocyjne, które sprawdzają się i przynoszą pożądane efekty.

Duża ilość odbiorców

Kolejnym plusem działań marketingowych w social mediach jest bardzo duża ilość potencjalnych odbiorców, którzy mogą stać się naszymi klientami. Z social mediów korzysta zdecydowana większość internautów, a poszukują oni obecnie już nie tylko treści rozrywkowych, ale i firm, produktów czy marek. Trafiając do odpowiedniej grupy docelowej, możemy zatem przedstawić naszą reklamę bardzo dużej grupie osób. Będą to spore liczby potencjalnych klientów nawet przy grupach niszowych, czy bardzo specjalistycznych i wąskich. Siłą rzeczy, docierając do bardzo dużych grup odbiorców, pewna część z nich zainteresuje się naszym przekazem reklamowym. W ten sposób nawet mały odsetek z dużej grupy będzie stanowił sporą liczbę osób, które będą mogły stać się naszymi klientami.

Duża grupa odbiorców, do której możemy dotrzeć poprzez media społecznościowe to również zaleta, jeśli dysponujemy dużym budżetem. Dzięki temu będziemy mogli wyemitować reklamy na dużą skalę, emitując je unikalnym odbiorcom bez powtórzeń.

Kwestie wizerunkowe

Emitując reklamę w mediach społecznościowych otrzymujemy również wiele profitów wizerunkowych. Różnego rodzaju social media są niezwykle popularne i używane przez dużą liczbę odbiorców. Jeśli jako marka pojawiamy się tam w sposób profesjonalny i zauważalny, jesteśmy odbierani jako nowoczesna firma podążająca z duchem czasu, a także starająca się dbać o klientów. Dzięki temu nasza marka jest odbierana jako lider branżowy, a także profesjonalna i rzetelna firma. Brak marki w mediach społecznościowych jest dzisiaj prawie równoznaczny z brakiem marki w ogóle w internecie.

Przy pomocy różnych działań w social mediach np. jakościowemu contentowi, czy profesjonalnym działaniom możemy w bardzo krótkim czasie zbudować pozytywny wizerunek. Jest go bardzo trudno zbudować poprzez realną działalność i rzetelne świadczenie usług. Mając zatem taką możliwość powinniśmy z niej skorzystać.

Targetowanie reklamy

Jednym z najważniejszych plusów reklamy w social mediach jest możliwość targetowania promocji. Jest to możliwość segmentacji odbiorców i docierania jedynie do tych grup docelowych, które rokują sprzedażowo. Publikacja reklamy w odpowiedniej grupie docelowej będzie wpływała na zwiększenie skuteczności promocji, a także większą efektywność reklamy internetowej. Dzięki temu będziemy mogli promować się dużo wydajniej aniżeli przy reklamie nietargetowanej, gdzie nasz budżet reklamowy wydajemy na publikację reklamy w środku grupy przypadkowych osób, która w dużej części w ogóle nie jest zainteresowane naszą marką.

Targetowanie reklamy będzie zatem ułatwiało całą promocję, zwiększało jej skuteczność, pomagało lepiej rozdysponować budżet, wpływało na osiągnięcie większych korzyści, a także pozytywnie wpływało na kwestie wizerunkowe, gdyż odbiorcy będą rzeczywiście zainteresowani daną kategorią tematyczną i nie będą odbierali naszej reklamy jako spamu.

Pasywność reklamy

Korzyścią jaką uzyskujemy przy promocji w social mediach, jest również pasywność wielu form reklamy. Dotyczy ona szczególnie prowadzenie profilu, dodawania informacji, czy publikowania contentu. Raz wykonana praca przy opublikowaniu treści reklamowych będzie przynosiła nam zyski i profity przez bardzo długi czas. Nie będziemy musieli wykonywać już żadnych czynności reklamowych, a opublikowane reklamy będą generowały dla nas przypływ nowych klientów. Jest to bardzo ważny plus, który wpływa na rentowność naszej promocji w social mediach i z czasem obniża koszt reklamy. Budując odpowiednio wiele pasywnych działań reklamowych, będziemy mogli pozyskiwać wielu odbiorców.

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Ponieważ uważasz, że ten post był przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych! aby dowiedzieć się więcej!

Firmowa.pl

Baza wiedzy z zakresu biznesu, marketingu, prawa, księgowości i finansów.