Czym jest oferta handlowa i jak ją napisać?

|

0
(0)

|

|

Czym jest oferta handlowa i jak ją napisać?

Profesjonalnie przygotowana oferta handlowa pełni rolę wizytówki firmy i może przyczynić się do pozyskania nowych klientów, a co się z tym wiąże – zwiększenia sprzedaży. Dzięki takiej ofercie poprawisz wizerunek swojej firmy oraz zyskasz przewagę konkurencyjną. Warto poświęcić na jej opracowanie energię i czas. Na pewno się to opłaci!

Jak powinna wyglądać oferta handlowa?

Oferta handlowa, będąca swoistą propozycją współpracy, to dokument, który zawiera najważniejsze informacje o produkcie lub usłudze oraz warunki, jakie należy spełnić, by dokonać transakcji. Niezwykle istotne jest, aby dopasować ją do odbiorcy i zamieścić w niej te elementy, które najbardziej go interesują. Dopiero taka spersonalizowana oferta handlowa ma szansę powodzenia.

Stałe elementy każdej oferty:

  • tytuł
  • prezentacja naszej firmy (krótka, ale konkretna, z uwzględnieniem wartości, które nią kierują)
  • opis produktu lub usługi
  • prezentacja korzyści wynikających z zakupu produktu bądź skorzystania z usługi
  • informacja o procesie realizacji
  • cennik oraz kwestie związane z warunkami płatności
  • zachęta do kontaktu telefonicznego lub mailowego
  • Twoje dane kontaktowe

Opcjonalne elementy oferty:

  • opis oferowanego asortymentu lub usług
  • spis treści, gdy oferta ma wiele stron
  • prezentacja klientów firmy (często wystarczy sam logotyp)
  • referencje

Od czego zacząć pisanie oferty?

Chcąc stworzyć odpowiednią ofertę handlową, można skorzystać z dostępnych w Internecie wzorów lub przygotować ją od podstaw. Pierwsze zadanie wydaje się łatwiejsze i szybsze, lecz nie zapewnia indywidualnego charakteru dokumentu, drugie pozwala na precyzyjne dopasowanie oferty do klienta, odznacza się wysoką skutecznością, lecz wymaga sporego nakładu czasu i pracy. Dobrym rozwiązaniem jest połączenie tych dwóch opcji. W ten sposób powstanie nasz własny szablon, dostosowany do profilu klienta. Zanim zaczniesz przygotowywać ofertę, musisz zastanowić się, jak dobrze znasz swojego odbiorcę, ile masz czasu i jaki budżet posiadasz na jej opracowanie. Posiadając tę wiedzę, możesz przystąpić do działania.

Przygotowanie własnego szablonu oferty

W zależności od branży, w której działasz, możesz przygotować kilka szablonów dostosowanych do profilu klienta lub dla konkretnych grup produktów bądź usług. W ten sposób unikniesz ryzyka pominięcia ważnych elementów i osiągniesz większą skuteczność. Najważniejsze założenia:

  • skup się na potrzebach klienta i zaproponuj mu rozwiązanie jego problemu
  • używaj języka klienta, dopasuj zwroty i zawartość (unikaj zbędnych słów)
  • bazuj na konkretach, dbając o indywidualną treść
  • udowodnij, że jesteś godnym zaufania partnerem
  • opracuj przejrzystą strukturę dokumentu, pamiętając o jej stałych elementach

Formy oferty handlowej

Najprostszą formą oferty handlowej jest towar wystawiony na sklepowych półkach. Poznając jego parametry, skład i inne istotne informacje, dokonujemy zakupu, czyli zawieramy umowę kupna-sprzedaży.
W biznesie popularną odmianą oferty handlowej jest ta w formie elektronicznej. Możesz przygotować zarówno ofertę w treści e-maila, dokument w formacie PDF, jak i bardziej atrakcyjną prezentację
w programie PowerPoint. Co ciekawe, ofertą handlową jest także treść na stronie WWW wraz z formularzem kontaktowym, zachęcającym klienta do kontaktu i podjęcia współpracy.

Korzyści płynące z dobrej oferty handlowej

Odpowiednio przygotowana oferta handlowa to klucz do sukcesu Twojej firmy. Wśród jej głównych korzyści są:

  • pozytywny wpływ na wizerunek firmy
  • budowanie trwałych relacji z klientami
  • uzyskanie przewagi konkurencyjnej
  • zwiększenie realnych zysków

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z tworzeniem ofert handlowych, a zależy Ci na sukcesie, powierz to zadanie profesjonalistom. W ten sposób unikniesz najczęściej popełnianych błędów, oszczędzisz także czas.

Jak przydatny był ten wpis?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jak dotąd brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten post.

Ponieważ uważasz, że ten post był przydatny...

Śledź nas w mediach społecznościowych! aby dowiedzieć się więcej!

Firmowa.pl

Baza wiedzy z zakresu biznesu, marketingu, prawa, księgowości i finansów.